صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۷

شور و هیجان وصف‌نشدنی در آستانه لیگ هجدهم

زنگ شروع هجدهمین دوره لیگ برتر در حالی زده خواهد شد که دوستداران ورزش فوتبال مترصد آن هستند تا نمایش جذاب تیم‌های محبوب‌شان را تماشا کنند.
کد خبر : 297136

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ هجدهمین دوره لیگ برتر زودتر از تمامی ادوار لیگ روز پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 آغاز می‌شود و تیم‌ها در این رقابت‌ها با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. با توجه به شرایطی که تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه داشت، به نظر می‌رسید بازی‌ها کمی دیرتر کلید استارتش زده شود اما با توجه به اینکه جام ملت‌های آسیا 2019 دی ماه در امارات برگزار می‌شود و کی‌روش عادت دارد شاگردانش را زودتر از حریفان به اردو ببرد، سازمان لیگ تصمیم گرفت تا بازی‌ها را زودتر از موعد همیشگی برگزار کند.


دو دوره قهرمانی متوالی پرسپولیس باعث شده تا هواداران این تیم پرطرفدار پایتخت انتظار داشته باشند تا بار دیگر قهرمانی شاگردان برانکو ایوانکوویچ را جشن بگیرند اما بسته بودن دو پنجره نقل و انتقالاتی سرخ‌ها و حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کار را برای تیم برانکو سخت کرده است. اگر چه پرسپولیس مهدی ترابی، سروش رفیعی و مهدی شیری را برای نیم‌‌فصل دوم جذب کرده است اما محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و صادق محرمی و به احتمال فراوان وحید امیری را در فصل بعد در ترکیب ندارد. با این حال سرخ‌های پایتخت مدعی جدی قهرمانی به شمار می‌روند.


استقلال که آخرین قهرمانی‌اش در لیگ برتر را در دوره دوازدهم تجربه کرده است، فصل گذشته در نیم فصل دوم نتایج خوبی گرفت ولی جدایی امید ابراهیمی که نقش کلیدی در این تیم داشت، کار را برای شاگردان وینفرد شفر دشوار کرده است. مصدومیت داریوش شجاعیان و چند بازیکن جدید آبی‌های پایتخت هم باعث شده تا این احتمال وجود داشته باشد که آنها نتوانند استارت خوبی بزنند. با این حال روی کاغذ آبی‌ها یکی از مدعیان قهرمانی هستند.


سپاهان با آوردن امیر قلعه‌نویی به دنبال بزرگی کردن در فوتبال ایران است. تیمی که در چند فصل گذشته جایی در میان مدعیان نداشت. ذوب‌آهن هم با حضور امید نمازی روی نیمکت امیدوار است که بتواند از قافله تیم‌های بالای جدول جا نماند. تراکتورسازی که فصل بدی را پشت‌سر گذاشته جان توشاک کهنه‌کار را به عنوان سرمربی انتخاب کرده و با هزینه‌های بالا به دنبال درخشش است. هواداران بی‌شمار تراکتورسازی می‌توانند به سرمربی ولزی سرخ‌پوشان تبریز در این فصل کمک کنند.


سایپا فصل قبل با علی دایی خیلی موفق بود و در رده چهارم قرار گرفت تا با قهرمانی استقلال صاحب سهمیه آسیایی هم شود. باید دید علی دایی در غیاب مهدی ترابی می‌تواند تیمی آماده را روانه لیگ برتر کند. پیکان باز هم با مجید جلالی کارش را شروع می‌کند. مربی با تجربه‌ای که آقامعلم فوتبال ایران قلمداد می‌شود. پارس جنوبی جم پس از درخششی که فصل گذشته با مهدی تارتار داشت و پنجم شد چندین بازیکنش را جدا شده دید اما باز هم انتظار می‌رود نمایش مقبولی داشته باشد. صنعت‌نفت آبادان پائولو سرجیو پرتغالی را روی نیمکت می‌بیند. مربی صاحب کارنامه و کهنه‌کاری که قصد دارد دانش خود را به برزیلی‌‌های آبادان منتقل کند.


یحیی گل‌محمدی پس از تجربه ناموفق در تراکتورسازی هدایت تیم پدیده را برعهده گرفته است. تیمی که فصل پیش شروع خوبی با رضا مهاجری داشت اما در هفته‌های پایانی خطر سقوط را حس کرد. گل‌محمدی زمانی ذوب‌آهن را قهرمان جام حذفی کرده است. ماشین‌سازی جای گسترش فولاد را گرفته تا محمدرضا زنوزی دو تیم در لیگ برتر نداشته باشد. تبریزی‌ها امیدوارند ماشین سازی با مالکیت صوری رسول خطیبی و مربیگری حسین خطیبی سقوط نکند. تیم‌های نساجی قائمشهر و نفت مسجدسلیمان موفق شدند جواز حضور در لیگ هجدهم را کسب کنند که نسبت به تیم‌های سقوط کننده (نفت تهران و مشکی‌پوشان)، محبوبیت بسیاری در شهرهای خود دارند. تیم‌هایی که نمی‌خواهند در جمع مدعیان سقوط قرار بگیرند.


فولاد خوزستان با سیروس پورموسوی به دنبال رتبه‌ای مناسب‌تر از فصل قبل است. مربی با دانشی که می‌تواند سرخ‌پوشان خوزستان را سربلند کند. استقلال خوزستان با داریوش یزدی فصل را شروع خواهد کرد. سرمربی که تجربه مربیگری در لیگ برتر را ندارد و فرصت دارد تا این تیم را در زمره مدعیان قرار دهد. سپیدرورد رشت هم با خداداد عزیزی وارد لیگ هجدهم می‌شود. تیمی که هواداران پرشوری دارد و آنها دوست ندارند در میان تیم‌های انتهای جدولی باشند.


از قرار معلوم رقابت‌های این فصل لیگ هیجان بیشتری دارد چرا که تیم‌ ملی در جام جهانی موفق‌تر از گذشته بود و علاقه‌مندان به فوتبال منتظرند تا شاهد نمایش چهره‌های جدیدی باشند که سرشار از انگیزه به مصاف رقبا می‌روند تا شانس خود را حتی برای حضور در جام ملت‌های آسیا بیازمایند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر