صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۷
رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و بورس‌ ترکیه:

آمریکا با تحریم اقتصادی ایران، اقتصاد ترکیه را متضرر خواهد کرد

رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و بورس‌ ترکیه در دیدار با هیئت وزارت خزانه‌داری آمریکا بر نگرانی آنکارا از تاثیرات منفی احتمالی تحریم‌های واشنگتن علیه تهران تاکید کرد.
کد خبر : 296980

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری آناتولی، رفعت حصارجیکلی‌اوغلو، در دیدار با هیئت آمریکایی به ریاست مارشال بیلینگسلی، معاون وزیر خزانه‌داری این کشور در امور مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم، گفت: از تاثیرات منفی احتمالی تحریم‌های واشنگتن علیه تهران بر اقتصاد ترکیه نگران هستیم.


حصارجیکلی‌اوغلو با اشاره به اینکه طبق توافقی که سال 2015 میان ایران و گروه 1+5 صورت گرفت، تجارت با ایران آسان تر شده بود، تصریح کرد: ما در همین سالن توافق به دست آمده و تاثیرات آن را بررسی کرده بودیم اما اینکه پس از مدت کوتاهی درحال بحث درمورد بازگشت دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم، موضوع ناراحت کننده‌ای است. ایران یکی از مهمترین شرکای تجاری ما در منطقه و همچنین یکی از تامین کنندگان اصلی انرژی برای کشورمان است.


وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای ترانزیتی برای کالاهای صادراتی ترکیه به کشورهای آسیای میانه و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس است، ادامه داد: از تاثیرات منفی احتمالی تحریم‌های واشنگتن علیه تهران بر اقتصاد ترکیه نگران هستیم. ترکیه در گذشته نیز بیشترین آسیب را از تحریم علیه عراق و ایران متحمل شده است. خواستار تکرار دوباره چنین اتفاقی نیستیم و به همین‌دلیل نیز معتقدیم که باید ضررهای احتمالی ما برطرف شود.


به گزارش آنا، این دیدار به درخواست طرف آمریکایی و برای اطلاع رسانی به بخش خصوصی ترکیه در مورد سیاست اقتصادی واشنگتن درقبال تهران در برج های دوقلوی اتحادیه اتاق های بازرگانی و بورس ترکیه در آنکارا صورت گرفت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه
ارسال نظر