صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

گردشگری تابستانه کن با طعم شاه توت

برداشت و عرضه شاه توت لذت گردشگری تابستانه در کوچه باغ های محله کن در منطقه 5 را دو چندان کرده است.
کد خبر : 296396

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرداری منطقه 5 تهران، محله کن در شمال غرب تهران از جمله خوش آب و هواترین مناطق ییلاقی محسوب شده که رد پای بافت معماری قدیمی با کوچه باغ‌های خشت و گلی آن، چشم را می‌نوازد.


کن دارای 5 محله قدیمی به نام‌های سرآسیاب، میان ده، درقاضی، بالون یا بالان و اسماعیلیان یا اسمالون است که هر بخش یک حمام، تکیه، حسینیه، چندین مسجد و قبرستان مخصوص خود را دارد. گذر از کوچه باغ‌های محله کن با خانه‌های قدیمی و درختان کهنسال لحظات خوشی را برای گردشگران فراهم می‌کند.


هوس چیدن شاه توت از توتستان‌های کهن و نشستن پای صحبت‌های باغداران زیر سایه درختان خالی از لطف نیست.این محله از مسیرهای قدیمی ری بوده که با وجود باغات و توتستان‌ها با 40 کاروان سرا، میزبان عابرین بود.


پل آجری قاجاری حاج محمد علی کنی که هم اکنون در محله بهاران منطقه 5 قرار دارد که دیگر نیازی به معرفی ندارد. علاوه بر قدمت تاریخی کن وجود آستان امام زاده داوود در انتهای این جاده با داشتن آب و هوای خوش و زمین حاصلخیز از جاذبه‌های منطقه است.


لهجه کنی آمیخته با زیبایی‌های طبیعی و وجود باغ میوه‌هایی نظیر خرمالو، توت، شاه توت، انجیر،انار، گردو، گیلاس، آلبالو، هلو و ازگیل زیبایی این محله را چند برابر می‌کند. تماشای شاه‌توت‌های سیاه آویزان از درختان، عجین شده با صدای باد، لذت دوباره زندگی را به شهروندان و گردشگران تهرانی هدیه می‌دهد.


برای ساعاتی می‌توان با سر زدن به محله تاریخی کن در منطقه 5 از زندگی شهری فاصله گرفت. بی‌شک طعم شاه توت‌ها، با سر زدن به شاه محلات تهران هرگز فراموش نخواهد شد.



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر