صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۲:۰۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

«فصل آزما» ویژه‌ تابستان منتشر شد

دومین «فصل آزما»، شامل برگزیده داستان‌های ۲۰ سال گذشته در ماهنامه فرهنگی آزما منتشر شده است.
کد خبر : 296134

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، دومین «فصل آزما»، شامل برگزیده داستان‌هایی که طی ۲۰ سال در ماهنامه فرهنگی آزما منتشر شده است، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.


در معرفی این ویژه‌نامه آمده است: این دومین «فصل آزما» است، ویژه‌ داستان‌هایی برگزیده از میان همه داستان‌هایی که طی بیست سال در «آزما» منتشر شده است، بی‌هیچ‌ نگاه نقادانه و ارزش‌گذارانه‌ای. برخی شاید نخستین داستان نویسنده‌اش باشد و به همین اعتبار ارزشمند است و یادآور تلاش‌های این گروه نویسندگان در سال‌های دور و نزدیک و بی‌شک ارزش دوباره خواندن دارد و ارزش ماندگاری در مجموعه‌ای که می‌بینید. همچنین گفت‌وگوی خواندنی با امیرعلی نجومیان و ناصر فکوهی در انتهای کتاب اضافه شده که درباره داستان و داستان‌نویسی است که خواندش خالی از لطف نیست.


«بشقاب توت» نوشته زهرا پورقربان، «انگشتر عقیق» از مژگان قلی‌زاده صیامی، «لطفا مزاحم نشوید» نوشته مظاهر شهامت، «دلم می‌خواد بزرگ بشم» از هادی حکیمیان، «تاکسی» از امیرهوشنگ اعلم، «سومین قدیس» از سیدرضا حسینی کوشالشاهی و «خال خستگی» نوشته هادی عراقی داستان‌های ایرانی «فصل آزما» هستند.


همچنین داستان‌های خارجی این ویژه‌نامه عبارتند از: «نشستن» نوشته اچ. ای فرانسیس با ترجمه اسدالله امرایی، «پالمبرگ، مردی که از مرگ جلو زد» نوشته پیتر نیلسون با ترجمه مرتضی هاشم‌پور، «اضطراب» از گریس پالی با ترجمه محمدرضا قلیچ‌خانی، «متشکرم که توقف کردید!» از جک هندی با ترجمه میترا کیوان‌مهر، «رنج بزرگ‌شدن» از کارل فیلیپس با ترجمه حسین شاکری، «برگی از خاطرات یک راننده تاکسی» نوشته جیم تیپ با ترجمه هانیه جابر انصاری و «مرض» از رودی دویل با ترجمه مهرشید متولی.


«داستان بدون مکان، فاقد هویت جمعی و قومی» و «مکان، به مثابه ارزش مطلق» عنوان گفت‌وگوهایی است که با امیرعلی نجومیان و ناصر فکوهی انجام شده است.


«فصل‌ آزما» ویژه تابستان، با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی ندا عابد و سردبیری هوشنگ اعلم و به قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب
ارسال نظر