صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

حکم اعدام برای کدام دسته از قاچاقچیان مواد مخدر صادر می‌شود؟

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تعبیر تخفیف در اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را اشتباه دانست و تاکید کرد: نگاه و رویکرد قانون به تعاریف قاچاق و قاچاقچی مقداری کارشناسی‌تر شده است.
کد خبر : 295146

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، ژرژیک آبرامیان، در رابطه با تاثیر قانون در افزایش محکومین جرم مواد مخدر گفت: اعتیاد در جامعه ما وجود داشته و در حال حاضر نیز وجود دارد و نمی‌توان آن را کتمان کرد و معتادان متهاجر همیشه در معابر و در پارک‌ها زندگی می کنند در این زمینه گزارشات مهمی مطرح شده است، ولی اینکه تغییرات در قانون باعث این رشد شده، نیاز به بررسی تمام این آمارها و اظهار نظر کارشناسی است.


نماینده مسیحیان ارمنی حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات اقتصادی را یکی از دلایل رشد اعتیاد و یا فروش غیر قانونی مواد مخدر دانست و گفت: اگر بررسی ها نشان دهد که نقص قانون باعث ایجاد این رشد شده است باید اصلاح و تغییر کند.


ژرژیک آبرامیان تعبیر تخفیف در اعدام را اشتباه دانست و گفت: نگاه و رویکرد به تعاریف قاچاق و قاچاقچی مقداری کارشناسی‌تر شده است، زمانی بود که افرادی معتاد و یا دیگر افراد به دلایل اقتصادی با دریافت یک مبلغ ناچیزی اقدام به جابه جا کردن مواد مخدر می‌کردند و سپس دستگیر می‌شدند، قانون نیز به شدت با آنها برخورد می‌کرد و اکثرا اعدام می‌شدند. این اعدام‌ها پیامدهای نامتجانس و نامطلوب در جامعه به وجود می‌آورد که می‌بایست دقیق تر بررسی می‌شد.


وی تصریح کرد: از این رو این مساله را جرم شناسان، قضات و کارشناسان و متخصصین، ماموران مباره با مواد مخدر بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که مجازات خورده پاها تاثیری در حل کل معضل اعتیاد ندارد، به همین منظور اشد مجازات برای قاچاقچیان تغییری نکرده و تخفیفی وجود ندارد بلکه شروطی است و اگر قاچاقچی اقدام به این کار کند کما فی‌السابق به شدید ترین وجه مجازات خواهد شد .


عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با اشاره به سیاست‌گذاری قانون که باید باعث اصلاح فرد شود و بتواند وی را به جامعه برگردد گفت: در این زمینه هنوز نتایج خوبی دریافت نکرده‌ایم، البته کوشش فراوانی شده و دلایلی همچون نبود امکانات، باعث می‌شود که این مبارزه به صورت صد‌در‌صد و کافی صورت نگیرد. چرا که اگر هر معتادی را به عنوان یک معضل اجتماعی در نظر بگیریم، که اعتیاد همانند یک بیماری گریبان‌گیرشان شده و نیاز به رسیدگی و درمان و بازگشت به جامعه دارند امکانات ما به حد کافی نیست. این مشکلی است که در آینده امیدواریم راه حلی برایش پیدا شود.


پایان پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر