صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴

کشتی آزاد جام پیت لاسینسکی/ طحان و قاسمی طلایی شدند، محمدیان و رضایی برنزی

کشتی گیران کشورمان درپایان رقابت های بین المللی جام پیت لاسینسکی لهستان موفق به کسب چهار مدال شدند.
کد خبر : 29509

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در پایان بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان که از ظهر روز گذشته (جمعه) در تمام اوزان آغاز شده بود در مسابقات وزن 97 کیلوگرم عباس طحان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل کان ژیبک یوسف از ترکیه با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الکسی کروپ نیاکف از قرقیزستان قهرمان آسیا در یک کشتی نزدیک 8 بر 6 به پیروزی رسید. وی برای حضور در دیدار پایانی مقابل رادوسلاو باران از لهستان با نتیجه 6 بر 4 به پیروزی رسید. طحان در دیدار فینال الیزبار اودیکادزه از گرجستان را با نتیجه 3 بریک شکست داد و طلایی شد.


در همین وزن محمد حسین محمدیان در دور نخست مقابل هکتور رودریگویز ایگلسیاس از اسپانیا با نتیجه 11 بر صفر به برتری دست یافت. وی در دور دوم مقابل ایوان یانکوفسکی کشتی گیر مطرح بلاروس با ضربه فنی به پیروزی رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الیزبار اودیکادزه از گرجستان نفر دوم بازی های اروپایی با نتیجه 2 بر 5 شکست خورد. اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال محمدیان در گروه شانس مجدد ابتدا به مصاف یاماگوچی از ژاپن رفت و با پیروزی 11 بر یک پیروز شد. برای کسب مدال برنز بلوکباشی از ترکیه مقابل محمدیان حاضر نشد تا وی صاحب مدال برنز شود.


در وزن 74 کیلوگرم علیرضا قاسمی پس از استراحت در دور اول با نتیجه 6 بر صفر مقابل میروسلاو کایروف از بلغارستان به پیروزی رسید و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت. وی در دور سوم با نتیجه 8 بر صفر و با ضربه فنی امیرخان ویسالیموف از اتریش را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. قاسمی در این مرحله مقابل گئورگ هارت از آلمان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و فینالیست شد. وی در دیدار پایانی نیز با نتیجه 4 بر صفر و مقتدرانه از سد شوسوکه تاکاتانی، نایب قهرمان جهان از ژاپن گذشت و قهرمان شد.


در همین وزن مرتضی رضایی قلعه در دور اول با نتیجه 6 بر 3 از سد ژانگ چونگیائو از چین گذشت و راهی مرحله بعد شد. پیمان یاراحمدی نیز با نتیجه 10 بر صفر دامیان وزنیاک از لهستان را شکست داد و حریف رضایی در این مرحله شد. نمایندگان کشورمان در مرحله یک‌هشتم‌ نهایی به مصاف هم رفتند که رضایی با نتیجه 4 بر 2 یاراحمدی را مغلوب کرد و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت، اما در این مرحله با نتیجه 14 بر 4 در همان تایم اول مسابقه مغلوب شوسوکه تاکاتانی، نایب قهرمان جهان در سال گذشته از ژاپن شد. با توجه به شکست رضایی، یاراحمدی از گردونه مسابقات کنار رفت، اما با توجه به حضور کشتی گیر ژاپنی در دیدار فینال رضایی راهی گروه شانس مجدد شد.


رضایی در شانس مجدد میهالی ناگی از مجارستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی با نتیجه 5 بر 3 مقابل مارتین اوبست از آلمان به پیروزی رسید و موفق به کسب مدال برنز شد. در این وزن 25 کشتی‌گیر به روی باسکول رفتند.


رده بندی انفرادی این ر‌قا‌بتها به ترتیب زیر است:


57 کیلوگرم:
1. تاکاهاشی یورلی (ژاپن)-2. عظمت توسکایف (روسیه)3. الکوراک (فرانسه) و گئورگی وانگلوف (بلغارستان)
61 کیلوگرم:
1. ولادیمیر دوبوف (بلغارستان)2. کاموی ماسدرام (ژاپن)3. بکا لوموتادزه (گرجستان) و منیر آکتاش (ترکیه)
65 کیلوگرم :
1. فرانک چامیزو (ایتالیا) 2. گئورگ بوچور (رومانی)3. سوسلان رامونوف (روسیه) و توموتسوگو ایشیدا (ژاپن)
70 کیلوگرم:
1. ختیک تسابولوف (روسیه)2. یعقوب گور (ترکیه) 3. مصطفی کایا (ترکیه) و گرمان اوستینوف (روسیه)
74 کیلوگرم:
1. علیرضا قاسمی (ایران)2. سوسوکه تاکا ناکی (ژاپن) 3. گئورگ هارت (آلمان) و مرتضی رضایی قلعه (ایران) 11- پیمان یاراحمدی (ایران)
86 کیلوگرم:
1. سلیم یاشار (ترکیه)2. رادوسلاو مارسین کویچ (لهستان) 3. احمد بیلیچی (ترکیه) و عمرحاجی محمد اف (بلاروس)
97 کیلوگرم:
1. عباس طحان (ایران)2. الیزبار اودیکادزه (گرجستان) 3. محمد حسین محمدیان (ایران)‌ و رادوسلاو باران (لهستان)
125 کیلوگرم:
1. گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2. الکسی نیکولایف (بلاروس) 3. ژی وی دنگ (چین) و نیک ماتوهین (آلمان)


انتهای پیام/

ارسال نظر