شهردار در مقامی نیست که ایمنی خط 7 مترو را تضمین کند
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدعلی افشانی در حاشیه افتتاح بخش میانی خط 7 متروی تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با بررسیهای انجام شده نواقص خط 7 مشخص و برای رفع آن اقدام شد، اظهار کرد: تعدادی از ایستگاهها آماده نبود برخی از ایستگاهها پله برقی نداشت، در تعدادی از ایستگاهها هواکش در راههای خروجی موجود نبود که خوشبختانه این مشکلات در حال حاضر رفع شده و 5 ایستگاه مورد بهرهبرداری قرار گرفت و در آینده نزدیک تلاش میکنیم تا ایمنی تمام ایستگاههای خط 7 را برقرار کرده تا خط به صورت کامل مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
وی ادامه داد: کسانی که مجری طرح هستند پیمانکاران تجهیزات را تحویل میدهند و ایستگاهها مورد بهرهبرداری قرار میگیرند.
شهردار تهران با بیان اینکه پیشبینی میشود برای بازگشایی خط 7 به صورت کامل بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا همه نواقص برطرف شود، تصریح کرد: برای 5 ایستگاهی که مورد بهرهبرداری قرار گرفت 234 میلیارد تومان هزینه شد.
افشانی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنیبر اینکه علت تغییر مدیر بخش ایمنی خط 7 متروی تهران چه چیزی بوده است، گفت: این موضوعات به معاونین و مدیران اجرایی مربوط میشود و من علت آن را نمیدانم.
به گفته افشانی اگر بودجه کافی تامین شود خط 7 متروی تهران تا خرداد ماه آینده به بهرهبرداری کامل میرسد.
آخرین وضعیت پیگیری بدهی هلدینگ یاس به شهرداری تهران
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنیبر اینکه آخرین پیگیری مطالبات شما به مبلغ 4 هزار و 500 میلیارد تومان از هلدینگ یاس به کجا رسید، گفت: خواستهام که این موضوع به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد و در ابتدا مشخص شود که بدهی وجود داشته است یا خیر و اگر بدهی وجود داشت به هر میزان که بود من آن را باز پس میگیرم.
افشانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اختصاص 20 بیلبورد در شهر به یکی از بازیگران زن توضیح داد: در این رابطه به من هم گزارش شده است اما به کسی بیلبوردی داده نشده اگر بیلبوردی در شهر دیدید، آن را به من اعلام کنید. در واقع سازمان ورزش اختیاری در این رابطه ندارد و این سازمان زیباسازی است که باید متولی این موضوع باشد.
وی در پاسخ به سوالی مبنیبر اینکه شما به عنوان شهردار تهران ایمنی خط 7 مترو را تضمین میکنید یا خیر عنوان کرد: من به عنوان شهردار نباید این موضوع را تضمین کنم بلکه پیمانکار، سازنده و مجری طرح هستند که باید ایمنی خط 7 را تضمین کنند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/