صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۰۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۷
عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس مطرح کرد؛

رها کردن صنعت گردشگری موجب از دست دادن میلیاردها تومان درآمد

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس با بیان اینکه مشکلات بسیاری در اثر نابسامانی حوزه ارزی کشور در صنعت گردشگری ایجاد شده، گفت: رها کردن صنعت گردشگری موجب از دست دادن میلیاردها تومان درآمد می‌شود.
کد خبر : 294815

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت،علیرضا سلیمی با بیان اینکه نابسامانی در حوزه ارزی کشور مشکلات بسیاری را برای صنعت گردشگری ایجاد کرده است، گفت: بهترین راهکار برای رفع مشکلات ارز تشکیل بازار پولی بود که متاسفانه دولت به آن توجهی نکرد و این بی‌توجهی مانعی برای چرخش چرخ صنعت گردشگری شد.


نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات ارزی کشور باعث نابسامانی در صنعت گردشگری شده است، افزود: گردشگر خروجی نمی‌تواند ارز موردنیاز خود را بدون دغدغه تامین کند؛ از سویی گردشگر ورودی نیز قادر به تبدیل ارز خود به ریال نیست لذا توانایی پرداخت هزینه‌های خود را نداشته و با سردرگمی روبه‌رو است.


وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری در اثر نابسامانی حوزه ارزی کشور در صنعت گردشگری ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گردشگری دچار سردرگمی و نابسامانی است و در صورت ادامه این روند گردشگران ورودی اعتماد خود را به ایران از دست می‌دهند و این عدم اعتماد فرصت‌های جذب توریست را از بین خواهد برد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر رها کردن صنعت گردشگری موجب از دست دادن میلیاردها تومان درآمد می‌شود، ادامه داد: گردشگر ورودی نمی‌تواند ارز خود را در صرافی‌ها تبدیل کند؛ از سوی دیگر در بازار آزاد نیز نمی‌تواند ارز خود را خرج کند بنابراین توان پرداخت هزینه‌های سفر خود را ندارد.


عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مجلس تاکید کرد: دولت باید هرچه سریعتر تمهیدات لازم برای تامین ارز حوزه گردشگری را بیاندیشد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری
ارسال نظر