صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
رئیس سازمان غذا و دارو:

مجوز خارج از نوبت برای تاسیس داروخانه صادر نمی‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تاسیس هر داروخانه جدیدی بر اساس حساب و کتاب است و مجوزی خارج از نوبت صادر نمی‌شود.
کد خبر : 29478

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند درباره تاسیس داروخانه‌های جدید افزود: تقاضاهای غیرمنطقی زیادی وجود دارد که شاید بیشتر آنها نیز از روی ناآگاهی باشد.


وی خاطرنشان کرد: شخصیت‌های حقوقی و حقیقی زیادی، طی مدت‌های طولانی در نوبت تاسیس داروخانه قرار می‌گیرند تا بنا بر امتیاز خود صاحب این مجوز شوند اما همواره بخشی از زمان ما صرف این موضوع می‌شود که متقاضیان به ویژه متقاضیان بی‌نوبت را توجیه کنیم که همانگونه که بدون نوبت نمی‌توان از یک نانوایی محلی، نان تهیه کرد، بی‌نوبت و بی‌حساب و کتاب هم نمی‌توان مجوز تاسیس داروخانه صادر شود.


وی تصریح کرد: اگر بحث امتیاز مطرح شود تا حدود زیادی جلوی این خواسته‌ها گرفته خواهد شد و دیگر تفاوتی نمی‌کند که به طور مثال هلال احمر یا یکی از دانشگاه‌ها یا حتی شخصی خاص، خواهان داروخانه جدیدی بوده است.


معاون غذا و داروی وزیر بهداشت گفت: اگر بتوانیم کمیته‌ای تشکیل دهیم و بر اساس اجماعی که در آنها به وجود می‌آید جلوی اینگونه تقاضاهای غیر منطقی را بگیریم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.


دیناروند افزود: هیچ ایرادی وجود ندارد که مسئولیت امتیاز دهی، بررسی و محاسبه امتیاز، بیرون از سازمان و توسط نظام پزشکی یا به طور مثال انجمن دارو سازان انجام شود و فقط پردازش و بررسی اطلاعات و همچنین صدور مجوز را سازمان غذا و دارو انجام دهد.


وی تاکید کرد: تاسیس داروخانه‌های جدید ناگزیر از مدیریت است، اگر دانشگاهی بر اساس ضرورت به تعدادی داروخانه جدید نیاز پیدا کرد به صورت موقت یکی دو ساله مجوز می‌دهیم و مدیریتش می‌کنیم، بنابراین اگر مجوزها خارج از ضوابط صادر شود معیارها در هم می‌آمیزد و مشکلاتی ایجاد می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: رسول دیناروند
ارسال نظر