صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
والی‌زاده در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

استفاده از نمایش برای بیان ناگفته‌های دفاع مقدس

معاون فرهنگی هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: در باغ موزه دفاع مقدس تلاش ما این است که بسیاری از ناگفته‌ها به کمک هنرمندان حوزه هنرِ نمایشی بیان کنیم.
کد خبر : 294725

ساسان والی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، درباره اجرای تئاتر در باغ موزه دفاع مقدس گفت:‌ از گذشته تا امروز، بیان نمایشی و گفتار بیشترین اثرات را در ارتباط با مردم و همچنین آموزش آن‌ها و حتی برای رشد و پرورش قشر کودک ‌و نوجوان داشته است؛ همچنین این هنر در آگاه‌‌سازی مردم در مورد تاریخ کشورمان بسیار کارساز بوده است.


معاون فرهنگی هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه ناگفته‌های بسیاری از دوران دفاع مقدس باقی مانده که باید بازگو شوند، افزود: در باغ موزه دفاع مقدس تلاش ما این است که بسیاری از این ناگفته‌ها را بیان کنیم و به کمک هنرمندان حوزه هنرِ نمایشی این وظیفه را به سرانجام برسانیم.


وی از جمله برنامه‌های این موزه را برگزاری تئاترهایی با موضوع آشنایی با دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در ایامی که این تئاترها اجرا می‌شود بلیط بازدید از موزه را با 70 درصد تخفیف به عموم ارائه می‌دهیم تا مردم از این خدمات بهره ببرند و همچنین اردوهای را با موضوع آشنایی با دوران دفاع مقدس برای یک میلیون دانش‌آموز تهرانی برگزار می‌کنیم.


والی‌زاده خاطرنشان کرد: نمایش «آن بیست‌و‌سه نفر» بر اساس کتاب خاطرات احمد یوسف‌زاده که چاپ و انتشار این کتاب را انتشارات سوره مهر بر عهده داشته، از نمایش‌های باغ موزه دفاع مقدس است که این تئاتر در مورد زندگی و رشادت 23 نوجوان ایرانی بوده که در دوران دفاع مقدس ، 8 سال در اسارت دشمن به سر بردند که احمد یوسف‌زاده این کتاب را تبدیل به یک نمایشنامه کرد و در باغ موزه اجرا شد و مورد استقبال مردم و مخاطبین قرار گرفت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر