صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
برنامه کمیسون‌های مجلس در هفته آینده اعلام شد

8 وزیر درکمیسیون‌های مجلس حاضر می‌شوند/ بررسی سند برجام و قطعنامه 2231 در کمیسیون امنیت ملی

وزیران امور خارجه، نیرو، آموزش و پرورش، علوم، اقتصاد، راه و شهرسازی، دادگستری، جهادکشاورزی و رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسات هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.
کد خبر : 29382

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یکشنبه هفته آینده دستاورد سفر قائم‌مقام صدراعظم آلمان به جمهوری اسلامی ایران و سند برجام و قطعنامه 2231 را بررسی می‌کنند.


اعضای این کمیسیون همچنین روز سه‌شنبه آخرین اخبار و تحولات پاکستان را با حضور مسئولان در دستور کار دارند.


بررسی فساد فوتبال در کمیسیون اصل 90


نشست عمومی اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس برای بررسی گزارش فساد در فوتبال یکشنبه -4 خرداد- برگزار می‌شود.


اعضای این کمیسیون همچنین در روز سه‌شنبه نشست مشترکی با وزیر نیرو و معاونانش برای استماع گزارش اقدامات پیرامون برنامه‌های اعلامی در زمان رأی اعتماد و سایر مسائل مرتبط با وظایف کمیسیون با پرونده‌های مطروحه برگزار می‌کنند.


کارگروه ویژه کمیسیون اصل 90 نیز به برگزاری جلسه مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون با مسئولان مربوطه درباره تغییر کاربری اراضی تحت عنوان باغ شهر می‌پردازد.
حضور ربیعی در کمیسیون اجتماعی


اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه یکشنبه خود طرح پرداخت حق فوق‌العاده ماموریت سفرهای خارج از کشور مقامات و کارکنان دولت و طرح یک فوریت الحاق یک تبصره به ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی می‌کنند.


قرار است علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه برای پاسخگویی به سؤالات 7 نماینده مجلس در مجلس حضور یابد.


ظریف، فرهادی، فانی و صالحی به کمیسیون آموزش می‌روند
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه روز یکشنبه موضوع تحقیق و توسعه در صنعت هسته‌ای در توافقنامه وین و قطعنامه شورای امنیت را با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی بررسی می‌کنند.


بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری، لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور و طرح اصلاح ماده 3 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی از دیگر دستور کارهای این کمیسیون در هفته آتی است.
همچنین وضعیت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و جلسه هم اندیشی با محمد فرهادی وزیر علوم برای اجرایی کردن بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب، در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه های کشور در ماه مبارک رمضان در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.


همچنین علاوه بر این دستور کار، وزیر علوم برای پاسخ به سؤال 16 نماینده در این کمیسیون حضور می‌یابد.
طیب‌نیا در کمیسیون اقتصادی حضور می‌یابد
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه روز یکشنبه خود یک ناظر در شورای رقابت و در همان روز اعضای هیئت رئیسه تحقیق و تفحص درباره سهام عدالت را انتخاب می‌کنند.
همچنین، کارگروه طرح صدور چک، نشست مشترکی را با فرماندهی و معاونین پدافند هوایی خاتم الانبیاء جهت استماع گزارش عملکردی آنها برگزار می‌کند.
علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی سه شنبه هفته آینده برای پاسخگویی به سؤال 11 نماینده در این کمیسیون حضور می‌یابد.


بررسی مشکلات جایگاه‌داران پمپ بنزین در کمیسیون انرژی


اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یکشنبه آینده اثرگذاری پرسش مهر پانزدهم رئیس‌جمهور درخصوص فرهنگ‌سازی کاهش مصرف آب را با حضور معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، مدیر منابع آب وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی می‌کنند.
مشکلات جایگاه‌داران پمپ بنزین با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت نفت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و ریاست کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران پمپ بنزین در جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون بررسی می‌شود.
اعضای کمیسیون انرژی همچنین قرار است از پروژه‌های وزارت نیرو در استان چهارمحال و بختیاری بازدید کنند.


حضور رئیس سازمان بهزیستی در کمیسیون برنامه و بودجه


رئیس و معاون سازمان بهزیستی یکشنبه آینده برای ارائه گزارش عملکرد، برنامه‌ها و مشکلات و اعتبارات سازمان در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس حضور می‌یابد.


رسیدگی به جزییات لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور و دعوت از مسئولان برای ارائه گزارش مربوط به مطالبات ارزی نیز در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون قرار دارد.


بررسی علت شیوع بیماری آنفولانزای مرغی در کشور در کمیسیون بهداشت


معاون بهداشتی و درمان وزارت بهداشت، یکشنبه آینده جهت ارائه گزارش درباره بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی زندان‌های کشور و بررسی راهکارهای جلوگیری از افزایش یبماران ژنتیکی در کشور و نحوه پذیرش بیماران در بیمارستان‌های معین در این کمیسیون حضور می‌یابد.


طرح نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی، لایحه تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون بررسی می‌شود.


گزارش رئیس سازمان دامپزشکی و مسئولان وزارت بهداشت در مورد بررسی بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، علت شیوع بیماری آنفولانزای مرغی در کشور و اقدامات انجام شده و برررسی مشکلات ناظرین بهداشتی در سازمان دامپزشکی نیز روز سه‌شنبه در این کمیسیون بررسی می‌شود.


بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح استانی شدن انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها


اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی هفته آینده ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس را بررسی می‌کنند.


اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه میزبان رئیس سازمان ثبت احوال جهت ارائه برنامه‌ها هستند.


طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و بررسی لایحه حفاظت از خاک نیز در جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون بررسی می شود.


بررسی لایحه ایجاد منطقه تجاری-صنعتی بوشهر در کمیسیون صنایع مجلس


اعضای کمیسیون صنایع مجلس هفته آینده طرح اصلاح ماده 3 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی را بررسی می‌کنند.


مشکلات شرکت فولاد بهمن مازندران، مشکلات مبتلابه واحدهای تولیدی و رسیدگی به دو لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی بوشهر و لایحه حفاظت از خاک نیز در جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون بررسی می‌شود.


وزیر راه در کمیسیون عمران مجلس حضور می‌یابد


اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز هفته آینده نشست مشترکی با وزیر نفت به منظور هم اندیشی و بررسی فعالیت‌های عمرانی وزارت نفت برگزار می‌کند.


همچنین بررسی لایحه تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها و بررسی نحوه اجرای بند "ی" تبصره 2 قانون بودحجه 94 در مورد نحوه توزیع قیر رایگان عمران شهری و روستایی نیز از یگر دستور کارهای کمیسیون انرژی در هفته آینده است.


اعضای کمیسیون عمران همچنین قرار است از امور عمرانی جنوب کرمان بازدید می‌کنند.


کارگروه نظام فنی و اجرایی کمیسیون عمران نیز به بررسی کارشناسی سؤال زاهدی نماینده کرمان از وزیر راه می‌پردازند.


حضور حجتی به کمیسیون کشاورزی


محمد حجتی وزیر جهادکشاورزی سه‌شنبه هفته آینده برای پاسخگویی به سؤال 14 نماینده مجلس در این کمیسیون حضور می‌یابد.


بررسی طرح اداره سازمان صداوسیما با حضور سرافراز در کمیسیون فرهنگی مجلس


اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده به بحث و بررسی پیرامون طرح اداره سازمان صدا و سیما با حضور رئیس این سازمان می پردازد.


این کمیسیون جلسه مشترک رسیدگی به طرح حمایت از احیا و مرمت بافت های فرهنگی - تاریخی و توانمند سازی مالکین و ساکنین آنها را در دستور کار قرار دارد.


کارگروه هنر، رسانه و گردشگری این کمیسیون نیز به بررسی طرح اصلاح قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی کشور می‌پردازد.


پورمحمدی به کمیسیون حقوقی مجلس می‌رود


اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و طرح الحاق دو تبصره به ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت را بررسی می‌کنند.


وزیر دادگستری سه‌شنبه هفته آینده برای پاسخگویی به سئوال دو نماینده در این کمیسیون حضور می یابد.


لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات طرح های صنعتی و علائم تجاری نیز روز سه شنبه در این کمیسیون بررسی می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر