صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۷
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی عراق در گفت‌وگو با آنا:

تشکیل دولت جدید عراق تا سه ماه آینده بعید است

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی عراق با بیان اینکه با فضای حاکم بر عراق بعید است تا سه ماه آینده کابینه جدید تشکیل شود، گفت: همه منتظرند تا نتیجه بازشماری آرا در کرکوک و دیگر نقاط مشخص شود.
کد خبر : 293615

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ وضعیت سیاست داخلی عراق با توجه به انتخابات اخیر دچار تغییراتی شده است که باید دید با توجه به ائتلاف‌های صورت گرفته میان گروه‌های مختلف سیاسی، آینده این کشور به چه نحوی پیش خواهد رفت. در همین جهت و در مسیر پاسخگویی به اینگونه شبهات، "واثق الهاشمی"، رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بغداد در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری آنا گفت: «عراق در چند هفته اخیر دستخوش تحولات زیادی شده است و در فضای سیاسی کنونی بعید است کابینه جدید ظرف مدت سه ماه آینده تشکیل شود. حتی معتقدم اگر اوضاع کنونی ادامه یابد، شاید تا پنج ماه آینده نتوان شاهد تشکیل کابینه بود.»


وی افزود: «فضای چندان مثبتی بر جریان های عراقی حاکم نیست. دیدارها و جلسات برگزار می شود، صحبت ها انجام می شود و در پایان همه بر مواضع خود پافشاری دارند. این را بیافزایید به اینکه فضای سیاسی عراق همچنان از تقلب در انتخابات پارلمانی عراق شوکه است و همه منتظرند ببینند نتیجه بازشماری دستی آرا در کرکوک و دیگر نقاط چگونه رقم خواهد خورد.»


هاشمی در پاسخ به اینکه «کدام شخصیت سیاسی از بخت بالایی برای نخست وزیری عراق برخوردار است?» گفت: «تا چندی پیش موضوع نخست وزیری هادی عامری مطرح بود و همه او را بخت نخست نخست وزیری عراق می دانستند، ولی اکنون موضوع نامزدی حیدر العبادی برای دومین بار متوالی مطرح است.»


به گزارش آنا، روند تشکیل حکومت در عراق در ظاهر آخرین مراحل خود را می‌گذراند و از رئیس‌جمهوری تا رهبران احزاب عراق بر تسریع تشکیل حکومت جدید در این کشور تاکید دارند. در این راستا رهبر جریان صدر و ائتلاف ملی عراق با یکدیگر دیدار و درباره چارچوب‌های تشکیل حکومت آینده عراق رایزنی کردند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر