صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۴:۴۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۷
پیشکسوت تیم ملی فوتبال:

اسب قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل دوم زین می‌شود/ بلژیک قهرمان جام جهانی

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: پرسپولیس می‌تواند بدون جذب بازیکن در نیم فصل اول دوام بیاورد و در نیم فصل دوم هم برای قهرمانی اسبش را زین کند.
کد خبر : 293473

محمد صادقی پیشکسوت تیم ملی فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره حضورش در تمرینات تیم پیشکسوتان پرسپولیس گفت: داش علی پروین همت کرد و به همراه دیگر بچه‌ها تیمی را راه‌اندازی کردند که باعث می‌شود ما قدیمی‌ها در کنار هم به تمرین بپردازیم. این تمرینات که هفته‌ای دو مرتبه برگزار می‌شود، باعث آگاهی از حال یکدیگر شده و از لحاظ روحی و جسمی وضعیت مناسب‌تری را پیدا کرده‌ایم.


وی ادامه داد: پیشنهاد من به تمامی تیم‌های قدیمی این است که با تشکیل تیم پیشکسوتان فضایی را حاصل کنند تا رفقای قدیمی بار دیگر در کنار هم قرار بگیرند. متاسفانه ما به ندرت همدیگر را در مراسم شادی می‌بینیم و بیشتر در غم و غصه‌ها که بیشتر متعلق به یکی از ما قدیمی‌هاست، با هم روبرو می‌شویم. وقتی با هم در تمرینات ارتباط داشته باشیم، از عروسی پسر و دختر و نوه همدیگر خبردار می‌شویم و در مراسم شادی‌های همدیگر حضور پیدا می‌کنیم. چرا ما باید در زمان مرگ یادمان بیفتد که زمانی دوستی هم داشته‌ایم.


هافبک اسبق پرسپولیس در مورد اینکه به نظرش چه تیم‌هایی به فینال جام جهانی راه پیدا می‌کنند، بیان کرد: پیش‌بینی در فوتبال خیلی سخت شده است چرا که تیم‌ها متفاوت ظاهر شده‌اند. من تصور نمی‌کردم بلژیک بتواند از سد برزیل بگذرد. به نظرم این تیم فرانسه را هم شکست می‌دهد و من حدس می‌زنم در فینال هم این تیم احتمال دارد تا برنده شود و جام قهرمانی را به خانه ببرد. بین کرواسی و انگلیس هم برنده را تیم انگلیس می‌بینم چون تیم آماده‌تری دارد و از خط حمله بهتری سود می‌برد. البته کرواسی هافبک‌های خوبی دارد که می‌تواند با چاشنی شانس در برابر انگلیس نتیجه‌ای فراتر از انتظار را بگیرد. در مجموع هر کدام از این دو تیم به فبنال بروند، قهرمانی را به بلژیک می‌دهند.


وی درباره عملکرد تیم ملی ایران نیز گفت: ما در این بازی‌ها گلی نزدیم اما 4 امتیاز گرفتیم و خیلی برای من جالب بود. در 20 دقیقه اول بازی با مراکش گزارشگر مسابقه اعلام کرد خدا کند بازی زودتر تمام شود ولی همین آدم پس از باخت یک بر صفر برابر اسپانیا این نتیجه را خیلی بزرگ کرد و تساوی با پرتغال را فوق‌العاده خواند. در حالی که هر دو تیم اسپانیا و پرتغال در یک هشتم نهایی حذف شدند. ما با گل به خودی مراکش را بردیم و برابر تیم کریستیانو رونالدو هم با ویدئوچک گل زدیم که البته کارشناسان بعد از بازی اعلام کردند، داور به اشتباه برای ایران پنالتی گرفته اسن. خوش‌شانسی محض ایران را به 4 امتیاز رساند وگرنه تیم ملی آنچنان عملکرد درخشانی نداشت.


صادقی در مورد اینکه پرسپولیس این فصل با توجه به بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات در نیم فصل اول شانسی برای قهرمانی دارد یا خیر، عنوان کرد: پرسپولیس بازیکن زیاد دارد و می‌تواند بدون جذب بازیکن در نیم فصل اول دوام بیاورد و در نیم فصل دوم هم برای قهرمانی اسبش را زین کند. به نظرم باید هواداران حمایت خود را ادامه دهند و اگر در چند بازی نیم فصل نخست نتیجه نامطلوب به دست آمد، نگران نشوند و رفتاری بروز ندهند که روی بازیکنان اثر منفی بگذارد.


وی خاطرنشان کرد: امیدوارم کی‌روش که با خیلی از فوتبالی‌های ایران اختلاف پیدا کرده است، به دنبال اختلاف با برانکو نباشد. هر دو نفر برای خدمت به فوتبال ایران آمده‌اند و دعوای آنها به ضرر فوتبال کشور است. کی‌روش اگر تمرکز برانکو را برهم بزند، باعث می‌شود تا پرسپولیس زمین بخورد. بهتر است فدراسیون اجازه ندهد سرمربی تیم ملی دائما با مربیان فوتبال کشورمان دچار درگیری لفظی شود.


صادقی در مورد اینکه پرسپولیس در پست او که هافبک میانی بوده، در حال حاضر بازیکن لایقی دارد یا نه،‌گفت: متاسفانه بعد از کریم باقری میانه میدان پرسپولیس همیشه خالی بوده است. کمال کامیابی‌نیا، سروش رفیعی، محسن مسلمان و ... بازیکنانی بوده‌اند که تلاش کرده‌اند این پس را پر کنند اما به نظرم اثر لازم را نداشته‌اند. در جام جهانی انگولو کانته در فرانسه یا کاسمیرو در برزیل که در غیبت او بلژیک برنده شد، نقراتی بودند که ثابت کردند هافبک میانی چقدر موثر است. امیدوارم پرسپولیس صاحب بازیکنی در حد و اندازه‌های کریم باقری شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر