صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۴ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور نیروی انتظامی:

پلیس راهور در شرایط بحرانی هم آمادگی کامل برای کمک به مردم دارد

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور نیروی انتظامی با اشاره به اطلاع‌رسانی به موقع این پلیس از وضعیت ترافیکی جاده‌ها به ویژه در حادثه اخیر وقوع سیل در روستای سیجان جاده چالوس، گفت: پلیس راهور در شرایط عادی و حتی بحرانی آمادگی کامل برای اطلاع‌رسانی و کمک به مردم دارد.
کد خبر : 29335

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ سردار محمدرضا مهماندار درباره آمادگی پلیس در شرایط بحرانی به ویژه در مورد حادثه اخیر سیلاب در جاده چالوس، افزود: از آن جایی که در پایان سفرهای عید سعید فطر قرار داشتیم و مسافران در بازگشت از سفرها بودند، پلیس راهور در آمادگی کامل قرار داشت هر چند که نیروهای پلیس راهور در شرایط عادی همواره در محل‌های خدمتی خود حاضر هستند. بارش باران و توفان شدید شامگاه یکشنبه 28 تیرماه منجر به بروز سیلاب علاوه بر تعدادی از شهرهای غربی کشور در مسیر جاده چالوس نیز سبب بروز خسارات به برخی روستای حاشیه‌ای رودخانه کرج شد. در این حادثه 16 تن از هموطنان جان باختند.


وی با بیان اینکه پلیس راهور همواره در حوزه ترافیکی هر گونه بحرانی که اتفاق بیفتد، اقدامات لازم را انجام می‌دهد یادآور شد: در حادثه توفان و سیل بعد از ظهر روز یکشنبه در روستای سیجان چالوس به رغم آنکه این حادثه در جاده اصلی نبود، اما همکاران ما نیروهای امدادی خود را بلافاصله به محل حادثه اعزام کردند.


مهماندار تاکید کرد: با وجود اینکه مسیر از شمال به جنوب مسدود شده بود اما با اسکورت تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند تا اقدمات لازم را انجام دهند.








اطلاع‌رسانی به موقع به مردم و پیشگیری کوتاه مدت باید مورد توجه باشد تا به عنوان مثال در مواقع بروز سیل، به رانندگان اطلاع داده شود تا خودروها را در مسیر سیل قرار نداده، آنها را در کنار رودخانه‌ها پارک نکنند و افراد از نشستن در کنار رودخانه‌ها و نقاط خطرناک اجتناب کنند

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا گفت: در حادثه اخیر یگان ویژه و فرمانده انتظامی البرز نیز در محل حادثه حاضر و کار امدادرسانی را آغاز کردند هر چند که وظیفه پلیس، انتظامی و ترافیکی است اما همکاران ما علاوه بر آن وظایف انسانی خود را در قالب اقدامات امدادی انجام دادند.


مهماندار ضمن انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی به موقع به مردم در شرایط بحرانی، به پیشگیری قبل از حادثه اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی به موقع به مردم و پیشگیری کوتاه مدت باید مورد توجه باشد تا به عنوان مثال در مواقع بروز سیل، به رانندگان اطلاع داده شود تا خودروها را در مسیر سیل قرار نداده، آنها را در کنار رودخانه‌ها پارک نکنند و افراد از نشستن در کنار رودخانه‌ها و نقاط خطرناک اجتناب کنند.


وی با اشاره به پیشگیری بلند مدت در مواقع بروز بحران، گفت: افرادی که مسئول هستند نباید اجازه ساخت و ساز در حوزه روستا و بستر رودخانه را بدهند.


مهماندار در ادامه با تاکید براینکه در مواقع بروز بحران نمی‌توان پیش بینی کرد که حادثه در چه نقطه‌ای قرار است اتفاق بیفتد، افزود: براین اساس همواره باید نیروهای امدادی آماده باشند، در شبی که حادثه سیلاب رخ داد، تمام نیروهای امداد و نجات و اورژانس که با راهور در تعامل هستند، آماده بودند اما نکته قابل تامل، زمان رسیدن به محل حادثه آن هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.


وی اضافه کرد: متاسفانه حادثه اخیر، 8 کیلومتر از جاده اصلی فاصله داشت و از سوی دیگر ارتباط تلفنی منطقه قطع شده بود بر این اساس اطلاع‌رسانی به دستگاه‌های امدادی با تاخیر انجام شد هر چند تیم‌های اولیه اعزام شده بودند اما وقتی با عمق فاجعه روبه رو شدند، وسیله‌ای برای برقراری ارتباط نداشتند به همین دلیل مجبور شدند به ابتدای جاده بازگشته تا با سایر تیم‌های امدادی ارتباط برقرار کنند.


مهماندار در مورد اطلاع رسانی لحظه به لحظه ای پلیس راهور در مورد اعلام وضعیت ترافیکی جاده ها بویژه محل حادثه، گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور لحظه به لحظه وضعیت ترافیکی جاده ها بویژه وضعیت ترافیکی محل حادثه را به اطلاع مردم و سایر مسافرانی که قصد تردد از این مسیر را داشتند، می رساند تا مردم از این طریق سفر خود را مدیریت کنند.
وی تاکید کرد: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور به صورت 24 ساعته در شرایط عادی و بحرانی آخرین اطلاعات ترافیکی را به مردم اطلاع‌رسانی کرده و علاوه بر این شماره تلفن 120 و 88255555 (10 خط) به طور شبانه‌روزی پاسخگوی شهروندان در مورد وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی است.


مهماندار اضافه کرد: از سوی دیگر پلیس راهور ارتباط رادیویی و همچنین ارتباط مستقیم خبری از طریق صدا و سیما با مردم دارد تا آخرین وضعیت ترافیکی را به اطلاع مردم برساند.


انتهای پیام/

ارسال نظر