صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۷
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد؛

همه خانواده دانشگاه باید خود را برای رسیدن به شاخص‌های جهانی آماده کنند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: شاخص‌هایی که برای ارتقاء جایگاه پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور مورد نیاز است و ارزیابی این شاخص‌ها باید مورد توجه خانواده آموزش عالی قرار گیرد.
کد خبر : 292938

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی در نشست ارتقاء پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی که در وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، توجه به شاخص‌های تعیین شده برای این پروژه را ضروری دانست و اظهار کرد:‌ حرکت به سمت ارتقای شاخص‌ها توام با تکمیل، ارزیابی و اصلاح شاخص‌هایی که برای این پروژه تعریف شده به خصوص با نگاه به تحولاتی که در جهان در حوزه‌های علم و تحقیقات و مدیریت مراکز علمی است، باید توجه شود.


وی افزود: ‌آنچه که تلاش می‌شود تقویت شاخص‌هایی است که این ارزیابی‌ها را به سمت ارتقای جایگاه پژوهشگاه‌ها و دانشگاه سوق می‌دهد و هر حمایتی که نیاز باشد تا جایی که توانمندی‌های دانشگاه‌ها ایجاب می‌کند، انجام می‌دهیم.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: به حمایت از برنامه‌هایی که ذیل یا در جهت ارتقای شاخص‌ها صورت می‌گیرد باید توجه بیشتری شود.


غلامی ادامه داد: ‌اصلاح آیین‌نامه‌ها، تامین بخشنامه‌ها و در صورت لزوم حرکت به سمت قوانینی که می‌تواند موانع را از بین ببرد مهم است که این بخش باید در ستاد وزارت علوم پایش شود.


وی با تاکید بر نقش اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در پیشرفت این پروژه عنوان کرد: شرایط مشارکت اعضای هیات علمی در پیشبرد این پروژه به لحاظ آمادگی‌های ذهنی، حرکت در راستای ارتقای شاخص‌ها و مشاوره‌های علمی را باید فراهم آوریم.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هماهنگی مجموعه خانواده دانشگاه و مراکز علمی در پیشرفت این پروژه را مهم دانست و اظهار کرد: باید برنامه‌هایی برای هماهنگی کارکنان دانشگاه‌ها و هماهنگی در این مسیر طراحی شود و اگر لازم است ارتقای دانش و مهارت کارکنان در دستور کار قرار گیرد.


وی افزود: محیط‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کل فضای دانشگاه باید در این فرآیند قرار گیرند.


غلامی گفت: خانواده هر دانشگاه نیاز است خودشان را در راستای کمک و ارتقاء جایگاه مورد نظر برای قرار گرفتن در رتبه‌های بالاتر تصور کند.


وی در پایان گفت:‌ در برنامه‌های آتی که در پایان برنامه ششم توسعه باید به آن نقطه برسیم لازم است برای حمایت‌هایی که از طریق ستادهای وزارتخانه و در سطح دولت مورد نیاز است، تلاش کنیم.




انتهای پیام/

ارسال نظر