صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

سکه‌هایی که با امانت‌داری کارمند دانشگاه آزاد اسلامی به صاحبش بازگشت

نیروی شرکت خدماتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در حین انجام وظیفه، سکه‌های طلا، گوشی تلفن همراه و مبلغ نقدی گمشده را به صاحب آن تحویل داد.
کد خبر : 292923

گودرز فرمانی نیروی شرکت خدماتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در حین انجام وظیفه، کیف حاوی 4 عدد سکه تمام بهار و مبلغ 180هزار تومان پول نقد و یک دستگاه تلفن همراه را پیدا و به صاحب آن تحویل داد.


وی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: به محض یافتن کیف در یکی از کلاس‌های دانشکده زبان‌های خارجی، بلافاصله موضوع را با مدیر امور عمومی دانشکده در میان گذاشته و کیف و محتوی سکه، پول و تلفن همراه را تحویل وی دادم تا پس از طی مراحل اداری از طریق دفتر حراست دانشگاه به صاحب آن برگردانده شود.


فرمانی ادامه داد: روز پیدا شدن کیف، عینا آن را از طریق امور عمومی تحویل حراست دادم و حدود یک هفته بعد صاحب کیف که از استادان واحد تهران شمال بوده پیدا شد و تمام محتویات کیف را بدون کم و کاست تحویل گرفت.


اگر یک میلیارد هم دستم بیاید به صاحبش بر می‌گردانم، امانت‌داری خصلتی است که از پدر به ارث برده‌ام

وی اظهار کرد: قبلا نیز یک رشته دستبند طلا و دو دستگاه تلفن همراه پیدا کرده بودم که همه را به صاحبانش تحویل داده‌ام.


فرمانی 45 ساله که حدود 16 سال در امور خدمات عمومی واحد تهران شمال فعالیت می‌کند، دارای 3 فرزند دختر و پسر است و وظیفه نگهداری از پدر و مادر پیر خود را نیز بر عهده دارد گفت: علی‌رغم نیاز مالی و اجاره نشینی خودم که هر روز از ورامین به حکیمیه تهران رفت و آمد می‌کنم، به تکلیف انسانی و دینی‌ام عمل کردم چون اعتقاد دارم خداوند همیشه شاهد اعمال و رفتار ما است و این که صاحبان اموال هیچ وقت راضی نخواهد بود تا من از آنها استفاده کنم، بنابراین همان لحظه اول اسیر وسوسه شیطانی نشدم و بی‌درنگ کیف و محتویات آن را با حفظ امانت داری تحویل مدیر امور عمومی دانشکده دادم تا ضمن عمل به وظیفه خودم، احساس آرامش وجدان، بتوانم الگویی برای بقیه افراد نیز باشم.


وی افزود: از زندگیم راضی هستم و همین که جسم و روح خودم، همسرم و فرزندانم سالم هست و افتخار می‌کنم که از پدر بیمارم پرستاری می‌کنم بسیار راضی هستم. به خدا اگر یک میلیارد هم دستم بیاید به صاحبش بر می‌گردانم، امانت‌داری خصلتی است که از پدر به ارث برده‌ام.


فرمانی با رد مژدگانی صاحب کیف به آنا گفت: در این سال‌ها تلاشم بر این بوده که لقمه ای نان حلال بر سر سفره بگذارم شاید کم باشد ولی حلال است و اصلا حسرت داشتن خیلی از ظواهر دنیا و زندگی را ندارم. هر چند که انسان نیازمندی باشم ولی انسانیت و وجدان آرام داشتن از ثروت دنیوی ارزش بیشتری دارد.


این خدمتکار پاک سرشت اظهار کرد: آرزو دارم که همه بندگان خدا از پایین ترین افراد تا آنها که پست و مقام بالایی دارند همیشه امانتدار و حافظ خوبی برای اموال مردم باشند و همواره خدا را شاهد و ناظر اعمال خود بدانند. از رئیس دانشگاه تهران شمال، دفتر روابط عمومی و همه مسئولان هم کمال تشکر را دارم.


به گزارش آنا، دکتر حمیدرضا خالدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با اهدای تابلو و لوح تقدیر از امانتداری این خدمتگزار صادق تجلیل و تشکر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر