صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۷
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

قدمی برای اجرای سند آمایش عالی برداشته نشده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه کم کاری وزارت علوم در اجرای سند آمایش عالی مشهود است، گفت: وزارت علوم نقش سوزنبان را در کشور ایفا می‌کند، لذا باید پیشتاز در حل مشکلات باشد.
کد خبر : 292916

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، سیدمحمد جواد ابطحی با اشاره به اینکه وزارت علوم طی دو سال گذشته هنوز گزارش کتبی درخصوص نحوه و چگونگی اجرای سند آمایش عالی ارائه نکرده است، گفت: سند آمایش عالی وزارت علوم چند بند دارد که رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و ماموریت‌گرا شدن آن‌ها از جمله این موارد است اما متاسفانه هنوز در این زمینه قدمی برداشته نشده و کم کاری وزارت علوم مشهود است.


نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت علوم باید تاکنون کارگروه‌های تخصصی برای اجرای این مهم را تشکیل داده و معاون آموزشی و پژوهشی آن از نخبگان برای اجرای سند دعوت می‌کرد؛ هرچند پیش نیاز اجرای سند آمایش عالی، آمایش سرزمینی است اما همین آمایش سرزمین نیــز سی و اندی سال در وزارت علوم بلااجرا مانده است.


وی با بیان اینکه بخشی از آمایش سرزمین نیز به دانشگاه‌ها و نحوه پراکندگی دانشگاه‌ها و رشته‌ها مرتبط می‌شود اما از آنجا که این آمایش انجام نشده مسئولان ادامه اقدامات را همچون اجرای سند آمایش عالی عبث می‌پندارند، افزود: متاسفانه اکنون در زمینه هیات علمی، جذب دانشجو، کم و کیف آزمایشگاه‌ها مشکلات متعددی وجود دارد، ضمن آنکه رشد بی‌رویه دانشگاه‌ها معضل بیکاران یقه سفید را به همراه داشته است.


ابطحی با اشاره به اینکه احداث دانشگاه و رشته‌های مختلف بدون توجه به نیاز جامعه که بیکاری و انباشت متخصص در برخی از رشته‌ها و کمبود آن را در رشته‌های دیگر را به دنبال داشته، نقش و جایگاه وزارت علوم در حل مشکلات کشور نمایان می‌‎کند، اضافه کرد: وزارت علوم نقش سوزنبان را در کشور ایفا می‌کند لذا اگر می‌خواهیم به سند چشم‌انداز برسیم باید این وزارتخانه پیشتاز شود.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نگاه سیاسی به وزارتخانه علوم و بلاتکلیفی مدیران را از جمله دلایل انفعال این وزارتخانه در سالیان دراز عنوان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر