صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم

مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان افتتاح شد

مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان صبح امروز و با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم کشورمان و معاون وزارت صنایع و فناوری‌های نوین جمهوری قزاقستان در محل تکنو پارک شهر آلماتی قزاقستان افتتاح شد.
کد خبر : 29225

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این مراسم دکتر احمدی در سخنانی اظهار داشت : با تحقق اقداماتی نظیر افتتاح مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان در آلماتی می‌توان در جهت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی گام‌های مؤثری برداشت.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: توسعه ارتباطات می‌تواند باعث شناخت بازارهای خارجی برای شرکت‌های فناوری ایران باشد و نیز تجربه بسیار مفیدی به‌منظور عرضه فناوری در دیگر کشورها خواهد بود.


وی با تأکید بر اهمیت تمرکز بر صادرات افزود: از ابزار مهم صادرات حضور در مجامع بین‌المللی است زیرا این مهم عامل ارتقای استانداردها و شاخص‌ها در حوزه فناوری است.


مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان پیرو سیاست‌های توسعه صادرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درزمینهٔ صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان و پیرو امضای توافقنامه همکاری بین پارک علم و فناوری خراسان و پارک فناوری‌های نوین آلتائو در محل پارک فناوری‌های نوین آلماتی فعال‌شده است.


در ایران 30 پارک علم و فناوری وجود دارد که پارک علم و فناوری خراسان یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها در منطقه شرق کشور بوده و فعالیت‌های این پارک در عرصه‌های مختلف خدمات مهندسی، تجهیزات پزشکی، خدمات کشاورزی، انرژی، نفت، گاز و آب جریان دارد.


پروژه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) استان خراسان رضوی نیز توسط پارک علم و فناوری خراسان در حال انجام است.


پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال 1381 باهدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسساتی که بر پایه علم و دانش در محیط پارک این فعالی هستند آغاز کرده است.


هم‌اکنون 220 موسسه فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر