صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۴ - ۱۳ تير ۱۳۹۷
فعال بخش خصوصی حوزه گردشگری:

گردشگری به مهارت انسانی نیاز دارد

فعال بخش خصوصی حوزه گردشگری با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری بر پایه خدمات است، گفت: این صنعت به مهارت انسانی نیاز دارد، زیرا خدماتی که گردشگران مطابله می‌کنند، باید توسط نیروی انسانی ارائه شود.
کد خبر : 292017

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، عبدالوهاب قاضی خدمات بهتر را مساوی با افزایش تعداد گردشگران دانست و اظهار داشت: اگر گردشگرانی که به ایران می‌آیند خدمات مناسب دریافت کنند بی‌شک آمار گردشگران ورودی افزایش خواهد یافت.


وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری هم اهمیت زیادی دارد اگر وضعیت حمل و نقل، فرودگاه‌ها، هتل و سرویس‌های بهداشتی مناسب و مطلوب باشد در سال‌های آینده شاهد ورورد گردشگران بیشتری خواهیم بود.


فعال بخش خصوصی حوزه گردشگری با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری می‌تواند محور توسعه اقتصادی کشور باشد، افزود: اگر سیاستمداران و گردانندگان دولت باور کنند که گردشگری می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند، هر روز فکر و ذهنشان، مهیا کردن زمینه‌های توسعه این صنعت می‌شود.


وی در ادامه به فیلم منقطع و پخش شده برنامه «طبیب» اشاره کرد و گفت: خیلی خوشحالم که خبرنگاران حوزه گردشگری نسبت به اتفاق‌ها و صحبت‌های ارائه شده در این زمینه اینقدر حساس هستند و این یعنی اینکه صنعت گردشگری متولی و طرفدار دارد.


این فعال بخش خصوصی حوزه گردشگری یاد آور شد: حضور من در برنامه «طبیب» به عنوان پزشک بود نه کارشناس گردشگری؛ چون برنامه، یک برنامه پزشکی است و صحبت‌هایی که مطرح شده درباره تاثیر سفر بر روح و روان انسان‌ها بود.


قاضی گفت: سازمان جهانی گردشگری در سال‌های اخیر تعریف‌های متفاوتی از گردشگری ارائه کرده است و آخرین نظر آنها هم این بود که اگر کسی 24 ساعت از خانه و محل زندگی‌اش دور شود گردشگری اتفاق افتاده است.


وی ادامه داد: ممکن است کسی فرصت سفر رفتن با تعریفی که سازمان جهانی گردشگری ارائه کرده است را نداشته باشد، از این رو اگر آن فرد بتواند مسیر رفت و آمد از خانه به محل کار و اتمسفر خانه را با تغییر دکوراسیون تغییر دهد، ذهنش این تغییر را به منزله گردشگری می‌داند زیرا انسان‌ها در سفر می‌توانند روح و روان خود را بهبود بخشد و این به آرامش فکری آنها کمک خواهد کرد.


فعال بخش خصوصی حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: حواس پنج‌گانه تاثیر زیادی روی رفتار انسان‌ها دارد اگر در سفر از این حواس، بهره کافی ببرید سفر و گردش برای شما لذت‌بخش خواهد بود و سالم‌تر و سرحال‌تر خواهید بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری
ارسال نظر