صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۴:۴۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۷
عضو کمیسیون آموزش:

تغییر نام دانشگاه تربیت معلم به فرهنگیان اشتباه بود/ نظارت مجلس بر جذب 400 عضو هیات علمی

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه دیدگاه مردم نسبت به‌عنوان دانشگاه تربیت معلم مثبت‌تر و آشناتر است، گفت: باید همزمان با برگشت به نام اولیه به ارتقای کیفی این دانشگاه‌ نیز مبادرت ورزید.
کد خبر : 291877

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، داود محمدی با اشاره به تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان سابق آن (تربیت معلم)، گفت: اگرچه مشکل جامعه فرهنگی و کمبود نیرو و تربیت نیروهای کارآمد برای آموزش و پرورش با تغییر عنوان‌ها حل نخواهد شد و به گمان بسیاری مسئولان نباید در سطح حرکت کرده و تغییرات عمیق را دنبال کنند، اما واقعیت این است که عنوان تربیت معلم نام آشناتر و قابل اعتمادتری برای مردم است و مردم نسبت به آن دیدگاه مثبتی دارند؛ درواقع باید اذعان کرد تغییر نام آن به فرهنگیان اشتباه بود چرا که نتوانست با مردم ارتباط برقرار کند.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از عوامل کم رنگ شدن توجه‌های جامعه به دانشگاه تربیت معلم تغییر نام آن به فرهنگیان بود، ادامه داد: در کشورهای دیگر نیز دانشگاه‌هایی که وظیفه تربیت معلم را دارند عنوان تربیت معلم بر آن‌ها گذاشته شده است.


وی با بیان اینکه فرهنگیان عنوان عام‌تری نسبت به تربیت معلم است، تغییر این نام را فکر شده دانست و تاکید کرد: باید همزمان به ارتقای کیفی و علمی پردیس‌های این دانشگاه‌ نیز مبادرت ورزید تا جوانان نخبه و کوشا حاضر به انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل شوند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص جذب 400 عضو در هیات علمی این دانشگاه، گفت: بهتر است این افراد از میان معلمان دارای مدرک دکترا انتخاب شوند، هرچند مجلس نیز بر نحوه انتخاب و شاخص‌های در نظر گرفته شده آن‌ها نیز نظارت خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر