صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۰۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۷

سرو غذا در رستوران با کمک ربات‌ها

یک رستوران چینی، به جای استفاده از انسان‌ها برای سرو غذا، از ربات‌ها استفاده می‌کند.
کد خبر : 291776

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، رستوران «علی‌‌بابا» واقع در شهر شانگهای، از دو کمربند حامل، یک بازوی رباتیک و سبدهای متحرکی استفاده می‌کند که با یک نرم‌افزار کنترل می‌شوند. نرم‌افزار با به کار بردن یک اپلیکیشن، از کیو- آر کد مشتری برای مشخص کردن محل نشستن او، سفارش و صورتحساب استفاده می‌کند.


مزیت دیگر رستوران این است که در یک فروشگاه قرار دارد و مشتری می‌تواند مواد غذایی مورد علاقه خود را انتخاب کند و برای طبخ به کارکنان رستوران تحویل دهد. هنگامی که مشتری وارد رستوران می‌شود، یک میزبان (انسان) به او خوشامد می‌گوید.


مشتری، از یک دستگاه لمسی برای پیدا کردن میز استفاده می‌کند.



کیو- آر کد از تلفن همراه مشتری اسکن می‌شود تا محل نشستن او را به سیستم نرم‌افزار اطلاع دهد.



سپس، مشتری می‌تواند مواد غذایی مورد نظر خود را در سوپر مارکت پیدا کند. پس از یافتن مواد غذایی مورد نظر، دوباره کیو- آر کد اسکن می‌شود و کارکنان رستوران، کیسه حاوی مواد غذایی را به یک ابزار آویزان می‌کنند که به یک کمربند حامل متصل است.



کمربند حامل، کیسه را با استفاده از بازوی رباتیک به یخچال می‌رساند.



در همین ضمن، مشتری سر میز خود می‌نشیند و می‌تواند با استفاده از کیو- آر کد، سفارشات دیگر خود را مشخص کند. منوی ویژه این سفارش، در اپلیکیشن تلفن همراه مشتری موجود است.



پس از آماده شدن غذا، کارکنان رستوران، آن را در سبدهای متحرک می‌گذارند و سبدها روی کمربند حامل، محل نشستن مشتری را پیدا می‌کنند و غذا را مستقیما به او می‌رسانند.




رستوران علی‌بابا امیدوار است با حذف پیشخدمت‌ها و کارکنان انسان، صرفه‌جویی بیشتری در هزینه‌ها داشته باشد.


منبع: ایسنا


انتهای پیام/

ارسال نظر