صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۷
پیام دبیرکل سازمان ملل متحد در روز جهانی مبارزه با موادمخدر؛

توقف شبکه‌های قاچاق موادمخدر نیازمند همکاری‌های بین‌المللی است

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی چالش‌های مواد مخدر را از پیچیده‌ترین معضلاتی دانست که با آن روبرو هستیم و گفت‌: راه‌ حل‌های ساده‌ای در این راه وجود ندارد.
کد خبر : 291594

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، آنتونیو گوترش در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق غیر قانونی مواد مخدر اظهار کرد: چالش‌های مواد مخدر از پیچیده‌ترین معضلاتی هستند که با آنها روبرو هستیم چرا که تاثیرات گسترده‌ای بر سلامت و رفاه، خانواده و جوامع، امنیت و توسعه پایدار می‌گذارد.


دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد: همانطور که به اتفاق آرا در سند برآیند اجلاس ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2016 تاکید شد پرداختن به آن چالش‌ها نیازمند توجه جامع از بسیاری جوانب است.


گوترش تصریح کرد: توقف شبکه‌های جرم سازمان یافته و قاچاق‌چیان مواد مخدر نیازمند همکاری‌های بین‌المللی و پاسخ‌های موثر انتظامی با رعایت کامل حقوق بشر و طبق استانداردهای جهانی است با این حال باید رویکردهای علمی به پیشگیری، درمان و حمایت داشته باشیم.


وی با بیان اینکه سند برآیند اجلاس ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگام‌های ملموس و مشخص برای اقدامی متوازن تاکید می‌کند که ریشه در اصل مسئولیت مشترک دارد، گفت: این سند همچنین به نحوی قابل انعطاف است که کشورها می‌توانند سیاست‌های ملی مواد مخدر خود را طبق نیازها و اولویت‌ها پیاده کنند؛ همانطور که من در زمانی که نخست وزیر پرتغال بودم انجام دادم.


گوترش تصریح کرد: ‌در راستای سه کنوانسیون بین‌المللی مواد مخدر پاسخ‌های غیر کیفری را در صورت در اختیار داشتن مواد مخدر برای مصارف شخصی پیشنهاد و در عین حال منابع را برای پیشگیری، درمان و بازگشت به اجتماع و مبارزه با جرائم مرتبط با قاچاق مواد مخدر تقویت کردم.


دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه راه حل ساده‌ای در این راه وجود ندارد، افزود:‌ اما بر اساس تجربه خود اعتقاد راسخ دارم که ما می‌توانیم مسیر بهتری را برای مبارزه با مشکل جهانی مواد مخدر در پیش گیریم.


وی ادامه داد: بر اساس چارچوب‌های بین‌المللی توافق شده و با استفاده از توافق اتخاذ شده در اجلاس ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان راهنمای‌مان از کشورها می‌خواهم خدمات پیشگیری، درمان، بازتوانی و بازگشت به جامعه را ارتقا بخشند. از دسترسی به داروهای تحت کنترل اطمینان حاصل کنند و در عین حال از انحراف و سوء مصرف جلوگیری کنند. جایگزین‌ها برای کشت غیرقانونی مواد مخدر را ارتقاء بخشند و قاچاق و جرم سازمان‌یافته را متوقف کنند همه این اقدامات نیازمند مساعدت عالی و گسترده و تلاش برای دستیابی به آرمان‌های توسعه پایدار است.


وی در پایان تاکید کرد: دست در دست می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که همه افراد با سلامت کرامت و صلح همراه با امنیت و سعادت زندگی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر