صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۴

شفیعی: رویکرد مجلس در بررسی برجام مثبت است/ داده‌های ما در برابر ستانده‌ها به چشم نمی‌آید

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: رویکرد مجلس به صورت کلی به برنامه جامع اقدام مشترک مثبت است و دلیل آن اعتماد به تیم مذاکره‌کننده کشورمان و حمایت‌های رهبری از این تیم است.
کد خبر : 29069

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره حضور ظریف در جلسه علنی امروز مجلس و گزارش وی درباره برنامه جامع اقدام مشترک -برجام- درخصوص پرونده هسته‌ای ایران گفت: برجام را می‌توان به عنوان یک نقطه عطف در روابط بین‌المللی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تفسیر کرد.


وی درباره نگاه مجلس به تصویب برجام در مجلس اظهار کرد: رویکرد مجلس به صورت کلی به برنامه جامع اقدام مشترک مثبت است و دلیل آن اعتماد به تیم مذاکره‌کننده کشورمان و حمایت‌های رهبری از این تیم است؛ البته مجلس برجام را به‌طور دقیق مورد بررسی قرار خواهد و دیدگاه رسمی خود را پس از بررسی اعلام می‌کند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تأکید بر اینکه «نگاه اکثریت مجلس به برجام نگاه مثبتی است»، خاطرنشان کرد: برجام را می‌توان یک مؤلفه برای ورود به یک دوره جدید در روابط خارجی قلمداد کرد؛ ضمن آنکه نقدهایی به این توافق وارد است اما موارد داده شده در برابر آنچه ستانده‌ایم به چشم نمی‌آید.


این استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین‌الملل، درباره تلاش لابی‌های صهیونیستی و سعودی در کارشکنی بر سر راه مذاکرات، اظهار کرد: آیپک و لابی‌های صهیونیستی و سعودی تلاش خود را در به نتیجه نرسیدن مذاکرات انجام دادند اما نتوانستند مانع توافق هسته‌ای شوند.


نماینده ممسنی در مجلس، همچنین درباره مخالفت جمهوری‌خواهان با توافق هسته‌ای، گفت: مخالفت جمهوری‌خواهان به این دلیل است که می‌خواستند برد این توافق را به نام خود ثبت کنند و اگر ایرادی بر برجام می‌گیرند ایراد استراتژیک نیست بلکه مربوط به موضوعات داخلی آن‌هاست.


شفیعی خاطرنشان کرد: اگر جمهوری‌خواهان بخواهند ایرادی به برجام بگیرند و حتی آن را در کنگره تأیید نکنند، موفق نخواهند بود چرا که تعداد مخالفان به گونه‌ای نیست که بخواهند برجام را متوقف کنند و حتی اگر آرای مخالف هم بدهند رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند آن را وتو کند و جمهوری‌خواهان نمی‌توانند مانع وتوی اوباما شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر