صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۷

تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه FATF تا آبان ماه

گروه ویژه اقدام مالی FATF با ابراز ناخرسندی از اینکه ایران برنامه اقدام خود را کامل اجرا نکرده است اعلام کرد با توجه به تداوم تلاش دولت ایران، تعلیق اقدامات مقابله ای خود را تا ماه اکتبر (آبان‌ماه) تمدید می‌‍کند.
کد خبر : 290641

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، گروه ویژه اقدام مالی FATF با ابراز ناخرسندی از اینکه ایران برنامه اقدام خود را کامل اجرا نکرده است اما با این وجود، با توجه به تداوم تلاش دولت ایران، تعلیق اقدامات مقابله ای خود را تا ماه اکتبر (آبان‌ماه) تمدید کرد.


این تصمیم در حالی اتخاذ شد که دولت آمریکا و متحدانش تلاش زیادی برای وضع دوباره اقدام های مقابله‌ای علیه ایران انجام دادند.


در گزارش گروه ویژه اقدام مالی FATF آمده است: ایران تا ما اکتبر فرصت دارد که اصلاحات خود را کامل کند تا ایران را با عرف جهانی مطابق کند، در غیر این صورت باید با عواقب آن روبرو شود که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بیش از پیش از این کشور رویگردان شوند.


در این گزارش تصریح شده است: FATF از ناتوانی ایران برای بکارگیری برنامه اقدام این سازمان جهت اصلاح روند ضد پول‌شویی (ای‌ام‌ال) و ضد تامین مالی تروریسم (سی‌اف‌تی)، ناامید شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: FATF
ارسال نظر