صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای تا نیمه دوم امسال

معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از تغییر و تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای در نیمه دوم امسال خبر داد.
کد خبر : 29064

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مهرداد کیایی در نشست مطبوعاتی امروز که به مناسبت فرارسیدن روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد با بیان اینکه قانون تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای در مرداد ماه سال 91 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، گفت: بر اساس این قانون دولت موظف بود آیین‌نامه اجرایی آن را مورد تصویب قرار دهد که این آیین‌نامه با پیگیری‌های وزیر تعاون و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در دی ماه سال 93 به تصویب هیات دولت رسید.


وی افزود: بر اساس ماده 44 قانون خدمات کشوری تمامی افراد واجد شرایط برای این تبدیل وضعیت باید در آزمون ورودی شرکت می‌کردند که این آزمون در خرداد ماه امسال برگزار شد.


کیایی تصریح کرد: تمامی افراد شرکت‌کننده در این آزمون باید پیش از مهرماه سال 91 یعنی زمان لازم الاجرا شدن قانون همکاری خود را به عنوان مربی با سازمان فنی و حرفه‌ای آغاز کرده و در زمان آزمون ورودی در فروردین ماه امسال دارای حداقل مدرک تحصیل فوق دیپلم بودند.


وی ادامه داد: آزمون عمومی و تخصصی با وزن 70 درصد و مصاحبه تخصصی با وزن 30 درصد مجموع نمرات افراد واجد شرایط را تشکیل می‌دهند که علاوه بر آن باید سایر شرایط مانند بومی سنجی و غیره نیز لحاظ شود.


معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: نخستین مصاحبه استخدامی در استان سیستان و بلوچستان و از هفته مهارت آغاز می‌شود. همچنین آزمون استخدامی سایر واجدان شرایط با اولویت مناطق محروم نیز ظرف مدت دو ماه برگزار می‌شود که افراد باید علاوه بر آزمون ورودی حد نصاب نمره در مصاحبه تخصصی را نیز کسب کند.


کیایی با بیان اینکه 4 هزار و 858 نفر از سوی سازمان سنجش اعلام ظرفیت شد، گفت: ما برای 4 هزار و 876 نفر مجوز داشتیم که از این تعداد 18 نفر ایثارگر بودند و به همین علت نیازی به شرکت در آزمون نداشتند.


وی تصریح کرد: در مجموع 6 هزار نفر مربی حق التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور وجود دارد که از این تعداد برخی به علت دارا بودن مدرک تحصیلی کمتر از فوق دیپلم برای تبدیل وضعیت جزو واجدان شرایط محسوب نمی‌شدند.


معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در آیین‌نامه تغییر وضعیت مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای امتیاز دهی به افراد بر اساس مدرک و سابقه کاری پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: به طور مثال برای فرد دارای مدرک تحصیلی لیسانس با 5 سال سابقه کار 20 امتیاز لحاظ می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر