صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۷
جام جهانی 2018 روسیه؛

جدال سومی بی ستاره‌ها در موردوویا آرنا

تیم های پاناما و تونس در شرایطی با هم بازی می کنند که هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارند و تنها برای ایستادن در رده سوم جدول تلاش می کنند.
کد خبر : 290359

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ ورزشگاه موردوویا آرنا شهر سارانسک محل برگزاری دیداری تشریفاتی از گروه G جام جهانی 2018 روسیه است. جایی که پاناما و تونس برای آنکه در رده سوم گروه قرار بگیرند ساعت 22:30 همه تلاش خود را خواهند کرد تا برنده زمین مسابقه را ترک کنند.


عقاب‌های کارتاژ (لقب تونس) در روز نخست بی احتیاطی کردند و در آخرین لحظات مغلوب انگلیس شوند تا در بازی دوم برابر بلژیک ناچار به انجام بازی هجومی شوند و در نتیجه شکست تحقیرآمیز 5 بر 2 را متحمل شدند تا رویای حضورشان در مرحله یک هشتم نهایی از بین برود. جنگجویان کونکاکاف (لقب پاناما) در اولین گام برابر بلژیک دقایق زیادی را دوام آوردند اما پس از شکسته شدن مقاومت شان 3 بر صفر مغلوب شدند و در گام دوم برابر انگلیس کمی بازتر بازی کردند که ماحصل آن شکست سنگین 6 بر یک بود. آنها قعرنشین هستند و برابر تونس تنها کسب 3 امتیاز موجب می شود تا به عنوان تیم چهارم به خانه برنگردند.


روی کاغذ شانس تونس برای پیروزی در بازی امشب بیش از پاناما است. شاگردان نبیل معلول برابر تیمهای صعود کرده گروه نمایش بهتری را ارائه کردند و به نظر می رسد که بتوانند با ارائه یک بازی با برنامه در پایان صاحب تمامی امتیازات مسابقه شوند. سرمربی تونس در کنفرانس خبری پیش از مسابقه گفت: «تیم ملی ما به دلیل مصدومیت ها خیلی سختی ها کشید. هر دو دروازه بان ما مصدومیت دارند. ما در حال حاضر یک دروازه بان داریم و یکی هم در راه است، دارد به روسیه می آید. امیدوارم که فیفا اجازه ثبت نام برای این دروازه بان بدهد، وگرنه به امید یک دروازه بان می مانیم و اگر او مصدوم شود برابر پاناما باید از یک بازیکن در پست غیرتخصصی استفاده کنیم. با این وجود هدف ما پبروزی و کسب 3 امتیاز است.»


پاناما با هرنان داریو گومز دست به کار بزرگی زد و با حذف آمریکا برای اولین بار به جام جهانی صعود کرد. آنها در این دوره از رقابت ها مطابق انتظار ضعیف تر از حریفان صاحب نام ظاهر شدند و اگر امشب هم برنده نشوند باید با رتبه چهارمی به کارشان پایان دهند. در پیش بینی های قبل از مسابقه هم بیشتر نظرات بر پیروزی تونس بوده است اما توفان قرمز می تواند همانند بسیاری از نتایج این جام که غیرمنتظره بود بر تونس غلبه کند تا بتواند در رده سوم قرار بگیرد. رومن تورس، میگل کامارگو و پلاس پرز می توانند با درخشش در بازی امشب از عوامل موفقیت پاناما برابر تونس باشد.


گومز سرمربی تیم ملی پاناما در نشست خبری پیش از مسابقه گفت: «ما آرام هستیم و امیدواریم در دیدار آخر نتیجه خوبی برابر تونس کسب کنیم. تونس مانند تیم‌های اروپایی گروهمان تیم غیرقابل‌شکستی نیست اما هنوز از ما برای پیروز شدن شانس بیشتری دارد. هدف ما این است که برای پاناما افتخاری کسب کنیم. امیدوارم که بازیکنان یک تیم تمام و کمال باشند و تا آخرین نفس برای موفقیت کشورشان تلاش کنند. خوشبختانه شرایط روحی شاگردانم بسیار خوب است.»


نکات آماری


* این اولین رویارویی تاریخ پاناما و تونس خواهد بود.


* تونس پس از برد مقابل مکزیک در جام جهانی 1978، در دیدارهای بعدی‌اش در جام جهانی بردی کسب نکرده است.


* از 13 شوتی که در این تورنمنت به سمت چارچوب پاناما روانه شده، 9 شوت به گل تبدیل شده است.


* آخرین باری که یک تیم هر سه بازی‌اش در اولین تجربه‌اش در جام جهانی را باخت به جام جهانی 2006 برمی‌گردد که صربستان و توگو هر سه بازی را باختند. پاناما هم می‌تواند به این زمره اضافه شود.


* تونس در این تورنمنت 7 گل خورده است و این بدترین نتیجۀ این تیم ملی در تاریخ خود است. در جام جهانی 2006 این تیم 6 گل خورده بود.


* در 5 بازی قبلی پاناما در جام جهانی بیش از 2.5 گل زده شده است.


* در 5 بازی از 6 بازی قبلی تونس در جام جهانی بیش از 2.5 گل زده شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر