صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۴:۰۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۷
عضو هیأت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

تحرکات دنیای استکبار برای به زانو در آوردن ایران در حوزه اقتصادی خلاصه نمی‌شود

نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: وقتی دنیای استکبار برای به زانو در آوردن کشور تحرکاتی را انجام می‌دهد‌ مطمئنا تنها روی حوزه اقتصادی و یا تعهدات بین‌المللی سرمایه گذاری نمی‌کند و در بخش‌های مختلف با قدرت وارد میدان می‌شود که یکی از این تحرکات دشمن ایجاد جنگ روانی است.
کد خبر : 289840

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در تحلیل وقایع اقتصادی به وجود آمده، اظهارکرد: وقتی دنیای استکبار برای به زانو در آوردن کشور تحرکاتی را انجام می‌دهد‌ مطمئنا تنها روی حوزه اقتصادی و یا تعهدات بین‌المللی سرمایه گذاری نمی‌کند و در بخش‌های مختلف با قدرت وارد میدان می‌شود که یکی از این تحرکات دشمن ایجاد جنگ روانی در کشور و به صحنه آوردن ایادی خود فروخته است.


نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: واقعیت کلی این است که دولت مدت‌هاست در مسیر حرکت کشور منفعلانه عمل کرده و می‌کند و این به مصلحت کشور نیست.


وی با بیان اینکه معتقدم دولتی که آگاه باشد زمان و مکان برای کارکردنش فراهم نیست، باید یا از ظرفیت رهبری کمک بگیرد یا از راه‌های دیگر مشکلات را حل کند، گفت: اگر هم نمی‌تواند کنار بکشد و بگوید به این دلیل نمی‌توانم ادامه دهم تا مردم و نظام فکری برای خودشان کنند.


کمالی‌پور تاکید کرد: از یکسال پیش همه منتظر خروج آمریکا از برجام بودیم و نقض عهد آنان بر همه مسجل شده بود،‌ اما نشستیم و نگاه کردیم بعد هم که آمریکا از برجام خارج شد، منفعل ماندیم که چه اتفاقی خواهد افتاد. این در حالی است که کارهایی که هم اکنون از روی اجبار انجام می‌دهیم، را می‌توانستیم یک سال یا حداقل 6 ماه پیش انجام دهیم و در این مدت تمام ملزومات کشور را یا بسازیم یا خریداری کنیم تا دست کم کشور را برای 5 سال بحران آماده کنیم.


نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: شرایط به گونه‌ای شد که دو سه کشور ارز ما را به راحتی خریدند و نوسانات ارزی ایجاد شد. بنابراین تا دیر نشده باید کاری کرد تا دچار بحران‌های شدیدتر نشویم و تنها راهی که بتوانیم دست روی زانوی خود بگذاریم و بلند شویم این است که کسی که نمی‌تواند در کشور کاری کند، بداند که با ماندنش به ملت خیانت کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر