صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۷
معاون وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با دکتر ولایتی:

تاریخ ثابت کرده است سوریه از ایران و دوستان منطقه‌ای خود جدا نمی‌شود

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ظهر امروز با معاون وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 289710

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی در دیدار با فیصل مقداد گفت: ما هر زمان با برادران سوری خود دیدار می‌کنیم انگار با دوستان و برادران واقعی خود دیدار داریم در واقع سفیر سوریه در ایران سفیر ایران در سوریه است همانطوری که سفیر ایران در سوریه سفیر سوریه در ایران است.


در ادامه این دیدار فیصل مقداد گفت: ما نیز هر زمان به تهران می‌آییم در واقع به بخشی از وجود خود بازمی‌گردیم و برادران و دستان خود را دیدار می‌کنیم وقتی با دکتر ولایتی هم دیدار داریم مانند این است که دیدار ما با یک شخصیت بین‌المللی برجسته است.


وی افزود: من حامل درودها و سلام‌های بشاراسد رئیس جمهوری سوریه به مقام‌های ایران هستم اسد خیلی اصرار داشت این دیدار انجام شود تا ما شرح کاملی از اوضاع جاری سوریه ارائه کنیم. بشار اسد ما را مامور کردند گرم‌ترین سلام‌های ایشان را به محضر مقام معظم رهبری و جناب حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برسانیم.


مقداد تصریح کرد: میان دیدار گذشته ما با دیدار کنونی تفاوتی وجود دارد در دیدار قبل دل‌هایمان سرشار از امید نسبت به پیروزی و دستاوردها بود و اینکه سوریه را به نقشی که در منطقه داشت بازگردانیم تردیدی نیست دستاوردهایی که در چند ماه گذشته به دست آمده دستاوردهایی برجسته در راستای کنترل سوریه در سراسر خاک این کشور بود.


معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: دشمنان غربی ما و آلات دست‌شان فکر می‌کردند می‌توانند در خاک سوریه باقی بمانند و ما نشان دادیم این تفکر اشتباه است و می‌بینیم که دولت سوریه توانسته است در شمال و شرق تسلط داشته باشد و گروه‌های تروریستی همه تسلط خود را به تدریج از دست داده‌اند.


وی افزود: نبرد اخیر در حومه دمشق نبرد مهمی بود آزادسازی الرستن، حماه و اطراف دمشق بسیار مهم بود که در نتیجه سقوط گروه‌های تروریستی رقم خورد و دولت توانست کنترل خود را به دست آورد بدون اینکه حتی یک گلوله شلیک شود.


فیصل مقداد گفت: هم اکنون دولت سوریه در حال فراهم کردن آمادگی لازم برای حاکمیت در مناطقی است که باقی مانده تروریست‌ها در آنجام حضور دارند و انشاءالله شما در هفته‌های آینده خبرهای خوشی خواهید شنید.


معاون وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر نقش ایران در آزادسازی مناطق اشغال شده توسط تروریست‌ها گفت:‌ اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه نبود این دستاوردها محقق نمی‌شد و نمی‌توانستیم این دستاوردها را با خون پاک شهیدان‌مان محقق کنیم. ما اکنون اینجاییم تا مراتب امتنان ملت‌، دولت و رهبری سوریه را به مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و ملت ایران ابراز کنیم.


مقداد تصریح کرد: این همپیمانی و ائتلاف مقدس میان ایران و جمهوری عربی سوریه همواره زیر فشار مانور تبلیغاتی دشمن قرار داشته تا ما را از موفقیت بازدارد. تردیدی نیست که نیروهای دیگری که توانستند همپای سوریه ثابت کنند با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند حزب‌الله و دولت روسیه بود که شکست تروریست‌ها را رقم زدند.


معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: همه از وجودپایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک ما و گروه‌های مسلح سعودی مطلع‌اند و می‌دانند این کشورها چه کمک‌هایی به گروه‌های تروریستی کرده‌اند که در راس آن امارات، عربستان و برخی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بوده‌اند. آنها اکنون دست به یک تهاجم بین‌المللی زده‌اند تا دوستان ما را از جمله جمهوری اسلامی ایران جدا کنند ولی سوریه کشوری است که در تاریخ خود ثابت کرده از دوستان و یاران و متحدان خود جدا نمی‌شود. آنها چگونه به خود اجازه می‌دهند تروریست‌ها را به همه دنیا صادر کنند ولی ما را از هم‌پیمانی با متحدان‌مان جدا کنند.


وی افزود: متحدان سعودی و سایر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس آدم کش‌ها را به سوریه آوردند و زیرساخت‌های این کشور را تخریب کردند متحدان ما ایران، حزب‌الله و روسیه از تمامیت ارضی سوریه دفاع کردند و اینها بودند که با تروریسم می‌جنگند و اگر حمایت‌های آنها نبود موج تروریسم به همه جا می‌رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر