صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۴۴ - ۰۴ تير ۱۳۹۷
رسولی در بازدید از خطوط مترو 6 و 7:‌

شهرداری پاسخ قانع‌کننده درباره بهره‌برداری از خط 7 به مردم بدهد

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران با اشاره به حاشیه اجتماعی ایجادشده در خط 7 متروی تهران،‌ گفت:‌ شهرداری تهران مانند فرد ثروتمند بی‌اعتبار است.
کد خبر : 289586

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید حسن رسولی در بازدید امروز خود از خطوط متروی 6 و 7 تهران، بابیان اینکه برای اتمام خط 6 متروی تهران هزار میلیارد تومان منابع لازم است، اظهار کرد:‌ شهرداری تهران منابع نقدی ندارد و ادامه کار تنها با تهاتر امکان‌پذیر است. بر اساس گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران که آقای نجفی شهردار سابق به شورای شهر ارائه کرد، شهرداری فاقد سیستم تقویم اموال شناسنامه‌دار بوده و مانند فرد ثروتمند بی‌اعتبار است.


وی بابیان اینکه در مورد دارایی‌های درشت‌دانه بحث‌ها و چانه‌زنی‌های زیادی بین شهرداری و بانک شهر انجام‌شده است، تصریح کرد: باید همکاری سه‌جانبه‌ای بین شورا، شهرداری و بانک شهر ایجاد شود تا در مورد نحوه پرداخت بدهی‌ها و ادامه کار به جمع‌بندی برسیم زیرا نیاز است هر چه زودتر این مسئله حل شود و به نظر می‌رسد ورود شورا به‌عنوان نماینده مردم و ریش‌سفیدی می‌تواند نقش تسهیل‌گری داشته باشد.


نایب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران، همچنین تصریح کرد:‌ شهرداری تهران باید هر چه سریع‌تر سامانه‌ای را برای شناسنامه‌دار کردن و دارایی‌ها ایجاد کند، توافق در مورد املاک درشت‌مقیاس شهرداری با هر بخش اجرایی باید در دستور کار کمیسیون برنامه‌وبودجه قرار گیرد تا شورا در قالب یک ریش‌سفید به دعواها پایان دهد.


رسولی با طرح این سؤال که مردم می‌خواهند بداند که به‌طور دقیق چه زمانی خط 7 به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد:‌ بهتر این دراین‌باره و با توجه به حاشیه‌های اجتماعی، به مردم پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهیم. نکته دیگر اینکه در تاریخ مترو سابقه نداشته که کل پروژه از صفرتا ۱۰۰ به‌یک‌باره افتتاح شود و بهتر است به‌صورت سنتی عمل کنیم و خطوط مترو را تکه‌تکه افتتاح کنیم تا هزینه‌ها نیز کاهش یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر