صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

تذکر دوباره حافظی به شهرداری برای انحراف از بودجه93

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با اشاره به تخلفات صورت گرفته در تبصره ۴۳ بودجه سال 93 تاکید کرد: برخی از معاونت و سازمان و شرکت‌های شهرداری تهران انحراف بودجه دارد.
کد خبر : 2895

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، رحمت‌اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به پایان یافتن سال مالی، گفت: تا چند هفته دیگر انبارگردانی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری آغاز می‌شود اما هنوز شورای شهر تهران حسابرس تعیین نکرده است باید این موضوع در اولویت کار شورا قرار گیرد و در کمیسیون تلفیق در این باره تصمیم گیری شود.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در تذکر دیگری به شهرداری تهران به استناد تبصره ۴۳ قانون بودجه سال ۹۳، گفت: در این تبصره آمده است «ایجاد هرگونه تعهدات مازاد به اعتبارات بودجه در تبصره‌های سال ۹۳ ممنوع است و تنها با مجوز شورای شهر قابل اقدام است» این در حالیست که در گزارش‌های موجود شاهد انحراف بودجه برخی از معاونت، سازمان و شرکت‌های شهرداری از بودجه مصوب سال جاری هستیم.


حافظی در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: برای نمونه بودجه مصوب معاونت فنی و عمرانی شهرداری در سال جاری هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان است اما قراردادهای منعقده شده توسط معاونت هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان است، یعنی بیش از ۱۴۴ درصد انحراف از بودجه وجود دارد. همچنین بودجه مصوب سازمان مهندسی و عمران شهرداری هزار و۱۳ میلیارد تومان است اما هزار و ۷۴۲ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است، یعنی انحراف ۱۷۱ درصدی دارد.


وی ادامه داد: شرکت نوسازی عباس آباد با وجود بودجه ۸۶ میلیارد تومانی قرارداد ۱۰۹ میلیارد تومانی دارد که انحراف آن ۱۲۶ درصد است و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی ۱۳۴ میلیارد بودجه مصوبه داشته است اما ۲۴۲ میلیارد قرارداد منعقد کرده که انحراف ۱۸۰ درصدی دارد.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: از شهرداری تهران می‌خواهیم نسبت به تخلفات تبصره ۴۳ توضیح ارائه دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: حافظی شورای شهر
ارسال نظر