صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۴۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۷
معاون پرستاری وزیر بهداشت:

جذب پرستار باید از طریق شرکت‌های مورد تایید وزارت بهداشت انجام شود

معاون پرستاری وزیر بهداشت با توجه به گلایه‌های برخی پرستاران قراردادی در خصوص دریافتی‌هایشان، گفت: بهتر است جذب نیرو از طریق شرکت‌های مورد تایید وزارت بهداشت انجام گیرد تا حق و حقوق و حرمت پرستاران حفظ شود.
کد خبر : 288949

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر مریم حضرتی در نخستین جلسه هم اندیشی روسای جدیدالانتصاب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که با حضور وزیر و معاونان مختلف وزارت بهداشت برگزار شد در سخنانی انتظارات معاونت پرستاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی را تشریح کرد و افزود: با توجه به اینکه مدیران پرستاری زیر نظر مستقیم ریاست دانشگاه قرار دارند، بنابراین از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی انتظار داریم که در انتخاب مدیران پرستاری شرایط احراز ابلاغی از سوی معاونت پرستاری را رعایت کنند و مدیران پرستاری با هماهنگی این معاونت انتخاب و معرفی و حکم آنان از طرف رئیس دانشگاه ابلاغ شود.


وی به موضوع نیروی انسانی، سطح بندی خدمات و رعایت استاندارد نیروی پرستاری به تخت بیمارستانی اشاره کرد و ادامه داد: قبل از توسعه بخش‌های جدید ضرورت دارد نیروی پرستاری آن بخش دیده شود.


ضرورت جذب پرستار از طریق شرکت‌های مورد تایید


حضرتی همچنین به گلایه‌های برخی پرستاران قراردادی در خصوص دریافتی‌هایشان اشاره کرد و گفت: بهتر است جذب نیرو از طریق شرکت‌های مورد تایید وزارت بهداشت انجام گیرد تا حق و حقوق و حرمت پرستاران حفظ شود.


معاون پرستاری وزیر بهداشت به تلاش برای اجرای قانون بهره‌وری و پیشگیری از اضافه کاری اجباری در دانشگاه‌های تحت پوشش تاکید کرد و افزود: ایجاد تعاملات منظم با مدیران پرستاری در خصوص رفع مسائل و مشکلات پرستاری مورد تاکید ما است.


ایجاد 30 پانسیون پرستاری در مناطق محروم


وی به ساخت و ایجاد 30 پانسیون پرستاری در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: این پانسیون‌ها به منظور نگهداشت پرستاران و ماماها در مناطق محروم ساخته می‌شود که مقرر شده 50 درصد هزینه آن را دانشگاه‌ها و 50 درصد دیگر از طریق خیرین سلامت با هماهنگی معاونت اجتماعی دانشگاه‌ها تامین شود.


حضرتی با توجه به جذب کمک پرستاران برای انجام کارها و نیازهای اولیه بیماران، خاطرنشان کرد: با این کار بار کاری پرستاران کاهش می‌یابد و می‌توانند برای جلب رضایت بیماران مفیدتر باشند.


معاون پرستاری وزیر بهداشت همچنین خواستار فعال سازی واحد «هوم کر» در بیمارستان‌ها و پرستار مسئول برای این واحد جهت توسعه برنامه مراقبت در منزل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر