صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۴
در نشست خبری سازمان سنجش آموزش کشور مطرح شد:

نتایج اولیه کنکور ۹۴ فردا اعلام می‌شود

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۴ فردا سه شنبه ۳۰ تیرماه اعلام می‌شود.
کد خبر : 28827

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۴ در ساعت ۱۸ سه شنبه ۳۰ تیرماه جاری خبر داد.


داوطلبان می توانند جهت مشاهده و اطلاع از نتایج خود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.


انتخاب رشته برای آن دسته از داوطلبان مجاز از ۵ مرداد آغاز می شود و تا ۱۰ مرداد ادامه خواهد داشت.


آماری از کنکور سراسری


آزمون سراسری سال ۹۴ در روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه در ۳۶۵ شهرستان و ۱۷ کشور خارجی برگزار شد که تعداد ۷۹۵ هزار و ۶۷۷ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.


هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون می‌بایست پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را می‌داشت، لذا با توجه به آمار ثبت نام کنندگان و آمار علاقمندان به شرکت در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی، علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود که جمعا 151 هزار و 670 نفر بوده است، لذا برای برگزاری آزمون تعداد 1 میلیون و 29 هزار و 744 کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.


آزمون سراسری سال 94 در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 خرداد 94 در 365 شهرستان، 17 کشور خارجی و 463 حوزه امتحانی برگزار شده است.


از تعداد 878 هزار و 74 داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری 94 تعداد 795 هزار و 677 داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد 82 هزار و 397 داوطلب در جلسه غایب بودند. به عبارت دیگر 90/62 درصد داوطلبان در جلسه حاضر و 9/38 درصد آنان غایب بودند.


از تعداد 151 هزار و 670 داوطلب علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه تعداد 124 هزار و 37 داوطلب در جلسه آزمون علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود حاضر شده بودند.


پاسخنامه داوطلبان آزمون سراسری سال 94 با رتبه کشوری کمتر از 75 هزار در هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، فنی، تجربی و انسانی و رتبه کشوری کمتر از 10 هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی برای اطلاع داوطلبان مذکور بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.


داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند ضرورت دارد با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مطالعه آن و سایر اطلاعیه‌های سازمان در دهه اول مرداد 94 انتخاب رشته کنند.


سازمان سنجش نیز در رابطه با روش انتخاب رشته و استفاده از نرم افزار انتخاب رشته مجازی و معرفی رشته‌های‌‌ آموزش عالی اطلاع لازم را در زمان مشخص شده در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد.


تغییرات کلی در شکل و اجرای کنکور سراسری سال 94









رئیس سازمان سنجش درباره فرآیند انتخاب رشته گفت: راهنمای انتخاب رشته کنکور سال 94 از طریق نرم افزار انتخاب رشته مجازی که حاوی آخرین اطلاعات نمره ای سال جاری و آخرین نمرات سال گذشته است را به داوطلبان ارائه می کند. داوطلبان با استفاده از این نرم افزار می توانند از شانس خود در رشته های مختلف اطلاع یابند.


خدایی درهمین خصوص ادامه داد: همچنین لازم به ذکر است سازمان سنجش و آموزش کشور امسال به صورت متمرکز مشاوران و همکارانی را در خصوص کمک به داوطلبان در بحث انتخاب رشته آموزش داده است تا پذیرفته شدگان با اطلاعات و راه های آسان تری دانشگاه ها و رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.



معاون وزیر علوم بیان کرد:اولین تغییر در شکل پذیرش در دوره های غیر از روزانه یعنی شبانه و پردیس ها و مجتمع های آموزشی دیگر است که در یک دفترچه تجمیع شده است. دومین تغییرات در قانون پذیرش ایثارگران است که میزان ظرفیت برای این داوطلبان از 20 درصد به 25 درصد افزایش یافته و از حد نصاب 80 به 70 کاهش یافته است. تغییر سوم در سیستم بومی گزینی صورت گرفته است به خصوص در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تغییرات اساسی شکل گرفته که 30 درصد ظرفیت رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به هر استان اختصاص یافته است.


وی تصریح کرد: داوطلبانی که از این طریق در دانشگاه های استان خود پذیرش می شوند ملزم هستند سه برابر زمان تحصیل‌شان نسبت به کشور تعهد کاری دهند بنابراین در اساس این رشته ها تغییرات خاصی نداریم. تغییر چهارم در سیستم پذیرش رشته های نیمه متمرکز هنر صورت گرفته است که از 14 مرداد نتیجه نهایی چند برابر ظرفیت های پیشین اعلام می شود. این داوطلبان دو سری امتحان دارند که سری اول آن در تاریخ های 8 و 9 مرداد ماه و سری دوم آن در تاریخ 16 مرداد برگزار می شود. همچنین نتایج نهایی این آزمون ها در شهریور ماه سال جاری اعلام خواهد شد. تغییر عمده ای که برای داوطلبان هنر در سال جاری اتفاق افتاده برداشته شدن محدودیت رشته های خاص است که هر داوطلب می تواند تا 150 کد رشته محل انتخاب کند.


فرآیند انتخاب رشته


رئیس سازمان سنجش درباره فرآیند انتخاب رشته گفت: راهنمای انتخاب رشته کنکور سال 94 از طریق نرم افزار انتخاب رشته مجازی که حاوی آخرین اطلاعات نمره ای سال جاری و آخرین نمرات سال گذشته است را به داوطلبان ارائه می کند. داوطلبان با استفاده از این نرم افزار می توانند از شانس خود در رشته های مختلف اطلاع یابند.


خدایی درهمین خصوص ادامه داد: همچنین لازم به ذکر است سازمان سنجش و آموزش کشور امسال به صورت متمرکز مشاوران و همکارانی را در خصوص کمک به داوطلبان در بحث انتخاب رشته آموزش داده است تا پذیرفته شدگان با اطلاعات و راه های آسان تری دانشگاه ها و رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.


اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال 94


در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آقای پژمان شهبازی دستجرده از شهر اصفهان رتبه اول را کسب کردند. نفر اول گروه آزمایشی علوم تجربی سارا همتی از تبریز و همچنین نفر اول گروه انسانی علی کیانی نیستانکی از تهران است. خانم آناهیتا هدایتی نفر اول گروه هنر از تهران و آقای پویا همدانیان خوزانی از گروه زبان های خارجی از شهر کاشان رتبه اول را کسب نمودند.


رتبه‌های دوم تا دهم در گروه علوم ریاضی آزمون سراسری 94 به ترتیب: محمدرسول یزدیان از قم، وحید بالازاهده مرشت از بابلسر، مهدی لطافتی از شیراز، امیر حسینی از شیراز، کیانوش عباسی از شمیرانات، محمد سعید مسیحا از یزد، سینا رنج‌کش‌زاده از ارومیه، کیمیا اسدی جوزانی از تهران و مسعود امیری کندبن از تهران هستند.


رتبه‌های دوم تا دهم گروه علوم تجربی به ترتیب: کیانا تدبیرواجارگاه از لنگرود، فایزه قایم دوست از زاهدان، مهران نعمتی‌زاده از یزد، احسان طاهری فرد از شیراز، عرفان طاهری‌فرد از شیراز، کیارش زارع از بیرجند، معین علا از نور، میثم فرج پور نیری از اردبیل و نیکان زرگرزاده از تهران هستند.


رتبه‌های دوم تا دهم گروه علوم انسانی به ترتیب: سید ابوالفضل میررضی از اصفهان، ابوالفضل مشیری از اصفهان، فائزه کرمی از تهران، کیان فرح زا از یزد، زینب صالحی دولابی از تهران، فاطمه غلامی از نجف آباد، صدف وفا از شیراز، محمدرضا اقبالی زارچ از یزد و محمد رضا سلطانی علی‌آباد از یزد هستند.


در گروه هنر رتبه دوم را المیرا آشفته از تهران و رتبه سوم را غزاله پژند از کرج کسب کردند.


در گروه زبان‌های خارجی یاسمین فروتنی از شیراز رتبه دوم و زینب شیرزاد مقدم از شمیرانات رتبه سوم را کسب نموده‌اند.


در ادامه این نشست خبری معاون فنی و اجرایی سازمان سنجش، دکتر احسان جمالی توضیحاتی درخصوص انتخاب رشته و نحوه پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی داد.


وی بیان کرد: داوطلبانی که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند نیز در کنکور سراسری شرکت کردند که می‌توانند از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به انتخاب رشته نمایند. درهمین خصوص اطلاعیه‌ای تا پایان هفته دراین سایت درج می‌شود که افراد می‌توانند رشته‌های با آزمون آن دانشگاه را انتخاب نمایند.


جمالی با اشاره به کمک‌های سازمان سنجش به پذیرفته شدگان کنکور سراسری 94 در انتخاب رشته گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته که از روز سه شنبه بر روی سایت قرار می‌گیرد و حاوی اطلاعات بسیار مهم و آخرین تغییرات درشرایط و ضوابط است هم‌چنین این دفترچه به تعداد محدودی از باجه‌های روزنامه فروشی سراسر کشور توزیع خواهد شد.


معاون فنی و اجرایی سازمان سنجش درباره نرم افزار انتخاب رشته مجازی ادامه داد: سازمان سنجش با توبه اطلاعاتی که از سال‌های قبل از سوابق تحصلی دانش‌آموزان دارد داوطلبان سال 93 را با داطلبان سال 94 مقایسه می‌کند و امکان پیش بینی قبولی افراد دررشته‌ها را محک می‌زند. این نرم افزار امکان جستجو برای دانشگاه‌های مختلف سراسرکشور، جستجو درشهرهای مختلف و رشته‌های مختلف روزانه، شبانه و غیره را دارد که اطلاعت مفیدی دراختیار پذیرفته شدگان می‌گذارد.این نرم‌افزار از طریق سایت سازمان سنجش قابل دسترسی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر