صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور:

ایران نیم قرن گذشته مأمن آوارگان بوده است/ نگاه ظالمانه کشورهای پیشرفته به موضوع پناهندگان

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: ‌در نیم قرن گذشته ایران مأمن و مقصد آوارگانی بوده است که در کشورها‌یشان دچار رنج و زحمت شده‌اند.
کد خبر : 288100

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، احمد محمدی‌فر در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پناهنده برگزار شد، با بیان اینکه اوضاع آوارگی و مهاجرت‌های اجباری در جهان در حال افزایش است، اظهارکرد: شاخص‌های سازمان ملل متحد بر این افزایش تاکید دارد و ما هر روز شاهد افزایش جنگ‌های داخلی در کشورها و توسعه تروریسم و ناامنی و شکاف‌های قومی و مذهبی در ملت‌های مختلف هستیم.


وی افزود: ما با چالش دیگری نیز مواجه‌ هستیم و آن نامهربانی بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته در این زمینه است که علیه مهاجران و پناهندگان انجام می‌دهند. امروزه اخبار نگران‌کننده‌ای از جدایی خانواده‌ها و سرگردانی روی آب‌ها و جلوگیری از حضور حتی چند ساعته این آواردگان در برخی کشورها دیگر می‌شنویم.


محمد‌ی‌فر تصریح کرد: متاسفم که بگویم اوضاع پناهندگان و نگاه کشورهای پیشرفته به این موضوع نگاهی ظالمانه و سخت‌گیرانه و مستبدانه علیه آوارگان و پناهندگانی است که از ظلم و جنگ مجبور به مهاجرت شده‌اند.


مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای نگاه ارزش‌مدارانه خود تلاش داشته است تا هر چه بیشتر و بهتر به پناهندگان خدمت‌رسانی کند، گفت: ‌در نیم قرن گذشته ایران مأمن و مقصد آوارگانی بوده است که در کشورها‌یشان دچار رنج و زحمت شده‌اند. همواره میان سه تا 5 میلیون نفر در کشور خودمان داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم خدمات مورد نیازشان را فراهم کنیم امروزه حتی علاوه‌بر پناهندگان ما در دوره مهاجرانی که غیر قانونی وارد کشور شده‌اند، تلاش کردیم میزبان باشیم و بنا به فرمان مقام معظم رهبری 102 هزار نفر از فرزندان مهاجران را در مدارس کشورمان ثبت‌نام کردیم.


وی افزود: ما همچنین خدمات بیمه را که در بسیاری از کشورها دچار مشکلات عدیده‌ای بود در سه سال گذشته جمعیت عظیمی را به کمک کمیساریای عالی پناهندگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دادیم و اکنون همه پناهندگان می‌توانند از این خدمات همچون دیگر ایرانیان استفاده کنند.


محمدی‌فر گفت: ما در تلاشیم تا جامعه‌ای سالم و با نشاط در میان پناهندگان ایجاد کنیم تا روزی با تمام شدن جور و ستم به کشورشان بازگردند.


مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تصریح کرد:‌ امروز حدود 17 میلیون دانشجو در میان این جمعیت به عنوان فرهیختگان علمی آماده ساخت کشور افغانستان هستند و ما همچنان میزبان تعدادی از پناهندگان عراقی هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر