صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۴۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با آنا:

یادگیری روز‌های آخر ترم و شب امتحانی یادگیری کاذب است

عضو هیات علمی دانشگاه تهران معتقد است یادگیری روز‌های آخر ترم و شب امتحان، یادگیری کاذب است.
کد خبر : 287604

دکتر محمد جوادی‌پور عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره تاثیر و شرایط مطالعه در امتحانات پایان ترم دانشجویان گفت: فراگیری مطالب و یادگیری دروس در دانشگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است چون یادگیری عمیق باید به تدریج و همراه با فعالیت‌های عملی و مهارتی فراهم شود، یادگیری دروس مختلف باید در طول ترم همراه با تامل و بررسی و تحقیق باشد.


وی افزود: در تقسیم‌بندی بین یادگیری‌ها می‌توان گفت دو نوع یادگیری داریم؛ یادگیری واقعی و یادگیری کاذب. یادگیری روز‌های آخر ترم و شب امتحان یادگیری کاذب است، اگر دانشجویان علاقه‌مند هستند به یادگیری عمیق و واقعی دست یابند، بدانند که این یادگیری در شب امتحان حاصل نمی‌شود.


عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران بیان کرد: برنامه درسی برای یک ترم تحصیلی و مرور مطالب و انجام پروژه‌ها و کارهای عملی در معنی دار کردن مطالب و دست‌یابی به یادگیری عمیق توسط دانشجو لازم و ضروری است.


جوادی‌پور افزود: لازم است دانشجو همسو با برنامه تعیین‌شده دانشگاه، برنامه‌ شخصی داشته باشد. اهمیت این برنامه از برنامه‌های گفته شده بالاتر است و همه آمادگی‌ها و زیرساخت‌ها برای توسعه و پیشرفت واقعی دانشجو را مهیا می‌سازد. برنامه درسی دانشجو ظرفیت مهمی است که کمتر به آن توجه شده است، شاید هم در آموزش عالی و دانشگاه‌ها شناخته شده نباشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر