یادگیری روزهای آخر ترم و شب امتحانی یادگیری کاذب است
دکتر محمد جوادیپور عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره تاثیر و شرایط مطالعه در امتحانات پایان ترم دانشجویان گفت: فراگیری مطالب و یادگیری دروس در دانشگاهها از اهمیت بالایی برخوردار است چون یادگیری عمیق باید به تدریج و همراه با فعالیتهای عملی و مهارتی فراهم شود، یادگیری دروس مختلف باید در طول ترم همراه با تامل و بررسی و تحقیق باشد.
وی افزود: در تقسیمبندی بین یادگیریها میتوان گفت دو نوع یادگیری داریم؛ یادگیری واقعی و یادگیری کاذب. یادگیری روزهای آخر ترم و شب امتحان یادگیری کاذب است، اگر دانشجویان علاقهمند هستند به یادگیری عمیق و واقعی دست یابند، بدانند که این یادگیری در شب امتحان حاصل نمیشود.
عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران بیان کرد: برنامه درسی برای یک ترم تحصیلی و مرور مطالب و انجام پروژهها و کارهای عملی در معنی دار کردن مطالب و دستیابی به یادگیری عمیق توسط دانشجو لازم و ضروری است.
جوادیپور افزود: لازم است دانشجو همسو با برنامه تعیینشده دانشگاه، برنامه شخصی داشته باشد. اهمیت این برنامه از برنامههای گفته شده بالاتر است و همه آمادگیها و زیرساختها برای توسعه و پیشرفت واقعی دانشجو را مهیا میسازد. برنامه درسی دانشجو ظرفیت مهمی است که کمتر به آن توجه شده است، شاید هم در آموزش عالی و دانشگاهها شناخته شده نباشد.
انتهای پیام/