صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
دبیر فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با آنا:

پاداش قهرمانان کشتی را با کارت هدیه 2 میلیون تومانی می‌دهیم

رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی گفت: در شورای معاونین وزارت ورزش تصویب شد برای پرداخت مابه التفاوت پاداش مدال‌آوران مبلغ هر سکه را 2 میلیون تومان در نظر بگیرند تا ما به صورت کارت هدیه آن را به قهرمانان بدهیم.
کد خبر : 287554

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، ماجرای وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون کشتی بر سر پاداش مدال آوران پیچیده شده است،‌ اواخر اردیبهشت ماه امسال بود که مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش ایران در سال های 95 و 96 حضور رئیس جمهور برگزار شد و وزارت ورزش و جوانان نیز پس از چند روز از برگزاری این مراسم اقدام به پرداخت پاداش مدال آوران ورزش ایران به فدراسیون‌های مربوطه کرد.


طبیعی بود فدراسیون که بیشترین میزان پاداش را به خود اختصاص داده فدراسیون کشتی بود؛ گوش شکسته‌های ایران در این چند سال اخیر در هر تورنمنت و مسابقه‌ای که حاضر شدند با دست پر به ایران برگشتند و موفق بودند. از همین روی میزان پاداش آنها از دیگر رشته‌های ورزشی بیشتر شد؛ پاداشی که البته هنوز کشتی گیران رنگ آن را ندیدند و گویا با شرایط فعلی و سکوت وزارت ورزش و جوانان هنوز بلاتکلیف است.


ماجرای مابه التفاوت پاداش وزارت ورزش و جوانان


وزارت ورزش پس از مراسم تجلیل از مدال آوران طبق محاسباتی که انجام داد مبلغ 6 میلیارد و 100 میلیون برای 3330 کشتی‌گیر مدال‌آور در نظر گرفت و آن را به حساب فدراسیون کشتی واریز کرد تا مسئولان فدراسیون با تقسیم آنها برای ملی‌پوشان مدال‌آور خود سکه خریداری کنند. بعد از بررسی‌های فدراسیون کشتی برای خریدار سکه مشخص شد وزارت ورزش مبلغ یک میلیون و هشتصد و سی هزار تومان را برای هر سکه بهار آزادی در نظر گرفته است در حالیکه سکه در بازار طلا رشد روزافزون داشته و این مبلغ کفاف تهیه همه سکه‌های ملی‌پوشان را نمی‌دهد، از سوی دیگر بانک مرکزی هم اعلام کرده فدراسیون کشتی برای خرید 3330 سکه بهار آزادی باید مبلغ 7 میلیارد و هفتصد میلیون تومان پرداخت کند. باتوجه به مبلغ درخواستی بانک مرکزی و بودجه فدراسیون کشتی که 6 میلیارد و 100 میلیون تومان است، فدراسیون برای تهیه همه جوایز مدال آوران مبلغ 1 میلیارد و 600 میلیون کسری دارد. برای همین فدراسیون کشتی بلافاصله نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرد و خواستار پرداخت مابه التفاوت این مبلغ باشد.


رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره تصمیم گیری در رابطه با مبلغ مابه التفاوت پاداش کشتی گیران گفت: بعد از اینکه وزارت ورزش مبلغ پاداش کشتی‌گیران مدال‌آور را به حساب فدراسیون واریز کرد و ما با بانک مرکزی وارد مذاکره شدیم متوجه مابه التفاوت پاداش کشتی گیران شدیم و به وزارت ورزش و جوانان در این رابطه نامه دادیم تا این مابه التفاوت را به حساب فدراسیون پرداخت و ما بتوانیم پاداش مدال آوران را تهیه کنیم.


وی ادامه داد: وزارت ورزش در ابتدا مبلغ هر سکه را با نرخ 1 میلیون و هشتصد و سی هزار تومان در نظر گرفته بود و مبلغ 6 میلیارد و 100 میلیون به حساب ما واریز کرد اما باتوجه به افزایش قیمت طلا ما 1 میلیارد و 600 میلیون کسری داشتیم. در جلسه‌ای که با مسئولان وزارت ورزش در جلسه شورای معاونین داشتیم تصمیم بر این شد که وزارت ورزش مبلغ هر سکه را 2 میلیون تومان در نظر بگیرد و به حساب ما واریز کند تا ما هم برای قهرمانان کارت هدیه تهیه کنیم.


دبیر فدراسیون کشتی در ادامه عنوان کرد: این موضوع به صورت شفاهی اعلام شده اما چیزی هنوز به صورت کتبی به ما ابلاغ نشده است. از طرفی دیگر وزارت ورزش هم باید این مابه التفاوت را به حساب فدراسیون واریز کند تا ما با بتوانیم مابقی پاداش مدال‌‌آوران را پرداخت کنیم.


لایق در پاسخ به اینکه برای کشتی‌گیران مدال آور سکه خریداری نمی کنید، اظهار کرد: متاسفانه باتوجه به نرخ بالای سکه در بازار طلا امکان چنین چیزی نداریم و همانطور که گفتم تصویب شد که مبلغ هر سکه از سوی وزارت ورزش 2 میلیون تومان در نظر گرفته شود و به حساب فدراسیون واریز تا ما هم آن را به صورت کارت هدیه در اختیار ملی پوشان قرار دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر