صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۲:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با آنا تشریح کرد؛

نحوه دریافت «کارت هوشمند» در صورت مفقود شدن کارت‌های ملی کاغذی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: افرادی که کارت ملی خود را مفقود کرده‌اند می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
کد خبر : 287355

سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره چاپ مجدد کارت ملی برای افرادی که کارت ملی کاغذی خود را مفقود کرده‌اند، بیان کرد: افرادی که کارت ملی کاغذی خود را مفقود کرده‌اند می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت یا پست مراجعه و جهت دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.


وی درباره اینکه آیا در کارت ملی هوشمند کلمه «المثنی» صادر خواهد شد، افزود: خیر، تنها هنگامی که کارت هوشمند تحویل افراد داده می‌شود آنها باید ذکر کنند که کارت ملی خود را مفقود کرده‌اند و کارتی برای ابطال نمی‌توانند، ارائه کنند.


ابوترابی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر فردی به عمد اعلام کند کارت ملی خود را مفقود کرده آیا می‌تواند از هر دو کارت در اداره‌ها و سازمان‌ها استفاده کند، یادآور شد: خیر، زمانی که برای فردی کارت هوشمند ملی صادر شود، کارت سابق به صورت اتوماتیک فاقد اعتبار می‌شود و فرد نمی‌تواند از آن در سازمان‌ها و اداره‌ها استفاده کند.


سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با توجه هزینه دریافت کارت هوشمند ملی، خاطرنشان کرد: هزینه دریافت کارت هوشمند ملی نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است و افراد باید 31 هزار تومان پرداخت کنند.


وی خاطرنشان کرد: مهلت صدور کارت هوشمند ملی تا پایان سال تمدید شده است و افراد می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
محرم میرزایی
13:48 - 1398/11/28
باسلام خدمت مدیران ودست اندر کاران تعویض کارت هوشمند ملی اینجابت حدوددوسال قبل اقدام به تعویض کارت ملی هوشمند نموده ام وتاکنون صدور کارت عملی نشده وکارت ملی قدیمی موجود میباشد با توجه به اینکه برابراعلام سازمان ثبت احوال کارتهای قدیمی کانلا از درجه اعتبار ساثط میباشد ونهادها وسازمانهای دولتی وعلی الخصوص بانکها از پذیرش کارت ملی قدیمی امتناع مینمایند وبجای آن رسیدی که هنگام ثبت تعویض کارت دریافت شده (یکبرگ کاغذ) را میپذیرند وبا توجه به کثرت استفاده از آن رسید متاسفانه آن هم بطور کامل از بین رفته واکنون چیزی در دست موجود نمیباشد وبنابراین با مشکل جدی روبرو شده ام اکنون با توجه بعه عدم اعتبار کارت قدیمی وهمچنین عدم تحویل به موقع کارت جدید هوشمند واز بین رفتن یک تکه کاغذ چگونه با این مشکل کنار بیاییم لطفا ضمن راهنمایی لازم ترتیبی اتخاذ فرمایند حداقل تا تحویل کارت جدید کارتهای قدیمی از اعتبار لازم برخوردار باشند ضمنا مطابق قانون هرگونه تغییراتی در سیستم اجرایی کشور انجام گیرد میبایستی ابتدا زمینه ومدت آن را در نظر گرفته وحتی در صورت اشکال در روند تغییرات مطابق مصوبه ها لزوما در زمان وسایر موارد تغییراتی تمهیدات وتمدیداتی به تصویب میرسد که متاسفانه ساقط شدن اعتبار کارتهای قدیمی پیش از تامین تغییرات آتی با اصل قوانین مغایرت دارد