صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
دستور وزیر برای شناسایی منتشرکننده پیغام و مالباختگان؛

دروغ 120 گیگ اینترنت رایگان عید فطر، مشترکان را عضو سرویس 200 هزار تومانی کرد

درعید فطر پیغام دروغ عیدی 120 گیگ اینترنت رایگان، برخی مشترکان یک اپراتور را به عضویت یک سرویس 200 هزار تومان درآورد. وزیر ارتباطات رگولاتوری را به پیگیری منشا انتشار پیام دروغ و شناسایی مالباختگان مکلف کرد.
کد خبر : 287353

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در پی انتشار پیام جعلی در شبکه های اجتماعی با عنوان استفاده از کد دستوری خاصی برای بهره مند شدن از حجم رایگان اینترنت مشترکان اپراتور اول به مناسبت عید سعید فطر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد تا با شناسایی ارسال کننده این پیام جعلی و معرفی آن به مقامات قضایی، تعداد مالباختگان احتمالی را شناسایی کند و راهکار فوری برای حل این موضوع ارایه شود.


آذری جهرمی فرآیند فعال سازی این گونه سرویس ها در اپراتورهای تلفن همراه را دارای اشکال دانست و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل شد.


طی چند روز گذشته و همزمان با عید سعید فطر، پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتور اول به این مناسبت با استفاده از کد دستوری *100*2*6*5*1# به میزان 120 گیگ حجم اینترنت رایگان اختصاص خواهد داد، مشترکانی که فریب این پیام جعلی را خورده اند عضو یک سرویس حجمی با ارزش مالی بیش از 200 هزار تومان شده اند که این مبالغ در صورتحساب آنها لحاظ شده است.


همراه اول همان زمان در اطلاعیه‌ای جعلی بودن این پیغام را اعلام کرد اما برای برخی از مشترکان کار از کار گذشته بود و مبالغی را متضرر شده بودند.


در گذشته نیز چنین سوء استفاده‌هایی از مشترکان تلفن همراه شده بود برای مثال در مقطعی شبیه این پیغام دست به دست می‌شد که حاوی کد کمک به خیریه و عتبات بود؛ اما هیچ‌گاه این پیغام‌ها پیگیری نشده بودند و اساسا کسی راهی را برای رسیدگی به این شکایات و شکایت‌های مشابه در اپراتورها متصور نبود.


به نظر می رسد با توجه به طرح موضوع و دستور وزیر برای رسیدگی، مالباختگان احتمالی خود نیز می‌توانند شکایت خود را به سامانه 195 وزارت ارتباطات اعلام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر