حمایت فراکسیون ورزش و جوانان از برندهای ورزشی داخلی
محمدرضا تابش در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره برنامه فراکسیون ورزش و جوانان مجلس برای حمایت از برندهای ورزشی در سال حمایت از تولید داخلی اظهارکرد: حمایت از تولید داخلی یک استراتژی و توصیه مقام معظم رهبری است و منافع آن هم بر کسی پوشیده نیست؛ اما اینکه این راهبرد چگونه عملیاتی شود، مسألهای است که باید به آن پرداخت.
وی اضافه کرد: حمایت از تولید داخلی منوط به کیفیت کار تولیدکنندگان است؛ یعنی اینکه تولید کننده باید کیفیت کارش را بالا ببرد تا رغبت برای خرید از سوی متقاضی افزایش یابد و نظارتهایی که باید انجام پذیرد تا این کیفیت تضمین شده باشد.
رئیس فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد: کار فرهنگی برای بهرهگیری مردم از کالای ایرانی هم از اهمیت ویژهای برخوردار است. مردم ما باید از کالای داخلی استقبال کنند تا تولید کنندگان برای بالا بردن کیفیت و ایجاد رقابت انگیزه داشته باشند.
نماینده مردم اردکان در مجلس درباره اینکه فراکسیون مجلس برای حمایت از برندهای ورزشی داخلی و رقابت پذیری آنها چه برنامهای دارد، خاطرنشان کرد: هنوز جلسهای در این خصوص نداشتهایم؛ اما در صدد هستیم تولیدکنندگان و مسئولان صنعتی کشور را جمع کنیم تا بدانیم تنگناها و مشکلات چیست؟ برندهای معتبر موجود که قابلیت رقابت با نوع خارجی خود دارند را شناسایی کنیم، مورد حمایت قرار داده و به جامعه معرفی کنیم.
به گزارش آنا، آمریکا در آستانه جام جهانی 2018 روسیه، شرکت نایک به عنوان یکی از برندهای معروف در تولید محصولات ورزشی به ویژه کفش را موظف به تحریم ایران کرد. هرچند سنگ اندازی در مسیر موفقیت کشورمان با ابزار تحریم در 4 دهه گذشته مهمترین راهبرد دولتمردان آمریکایی بوده، اما اجرایی شدن تحریمهای پیش از موعود آمریکا توسط کمپانی نایک موجب شد تا شعار فیفا مبنی «سیاست در فوتبال راهی ندارد» با چالش های زیادی روبرو شود.
انتهای پیام/