صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

تداوم استنداپ کمدی‌های نتانیاهو

نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادعایی عجیب نسبت به مسائل داخلی ایران اظهارنظر کرده تا بار دیگر تعجب و تمسخر از سخنان وی بر سر زبان ها بیفتد.
کد خبر : 286429

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اینکه سیاستمداران کشورهای مختلف سعی کنند با پیدا کردن نقاط ضعف کشورهای رقیب به آنها ضربه بزنند موضوع جاافتاده ای در عالم سیاست است. اما وقتی این اظهارنظرها از طرف کسی است که کشورش نه تنها در داخل دچار مشکلات فراوانی است بلکه برای دیگر کشورهای دنیا هم تهدید به حساب می‌آید ماجرا خنده دار می‌شود.


از مثال‌های بارز این ماجرا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم جعلی اسرائیل است که بارها در سخنانی به ایران و سیاست‌های کشور ما نسبت‌های ناروایی داده است و در آخرین اظهارنظرش نسبت به بحران کم آبی و خشکسالی در ایران ابراز نگرانی است.



بنیامین ۸ ساله از اورشلیم!


یکی از بارزترین اقدامات خنده دار نتانیاهو در رابطه با ایران، در سازمان ملل اتفاق افتاد. مهرماه سال ۱۳۹۱، نتانیاهو به همراه یک تخته بزرگ که روی آن نقاشی یک بمب کشیده شده بود، پشت تریبون سازمان ملل قرار گرفت و سعی کرد به رهبران حاضر در اجلاس نشان بدهد که ایران تا مدتی دیگر به بمب اتم دست پیدا می‌کند!


نتانیاهو برای این کار یک ماژیک قرمز هم همراه داشت که با آن قسمت بالایی بمب را خط کشید و آن را نشانه دستیابی ایران به اورانیوم غنی شده با درصد بالا تا بهار یا تابستان سال بعد معرفی کرد!


این اقدام مضحک نتانیاهو حتی باعث گلایه سیاستمداران رژیم صهیونیستی هم شد طوری که رهبر حزب کارگر اسرائیل با لحنی تند گفت: «خطوط قرمز را نمی توان با نمایش نقاشی در تریبون‌ها به دست آورد بلکه باید آن را پشت درهای بسته و از طریق احیای اعتماد بین خودمان و مهم ترین متحدمان یعنی آمریکا به دست آوریم»


بعداز آن در فضای مجازی مخصوصا بین ایرانی‌ها هم ژانری برای تمسخر این کار نتانیاهو به راه افتاد. ایرانی‌های زیادی تابلوی معروف نخست وزیر اسرائیل را فوتوشاپ کردند و با آن سوژه‌های طنز دست کردند. ازجمله یکی از کاربران که یک نقاشی را در دست نتانیاهو نشان می می‌داد و زیر آن نوشته بود «بنیامین هشت ساله از اورشلیم»


جدای از طنز ماجرا، این نکته هم حائز اهمیت است که کسی از دستیابی ایران به بمب اتمی صحبت می‌کند که کلاهک‌های هسته ای رژیمش و تهدید آن برای دنیا شناخته شده است.


ماجرای شلوار جین!


اظهارات بعدی نتانیاهو درباره اوضاع داخلی ایران نشان داد که او به کلی یا اصلا وقتی برای مطالعه و بالابردن آگاهی اش نمی گذارد یا مشاوران بسیار ابلهی دارد.


این بار در مصاحبه با شبکه بی بی سی فارسی، نتانیاهو صحبت را به اوضاع فرهنگی اجتماعی ایران کشاند و با ژست دلسوزی برای جوانان ایرانی گفت که حکومت آنها را از پوشیدن شلوار جین و گوش دادن به موسیقی منع می‌کند!


نتانیاهو در این صحبت‌ها که تمام تلاشش را می‌کرد به زبان فارسی آنها را ادا کند گفت: « در انتخابات ایران {ریاست جمهوری} ۷۰۰نفر کاندیدا شدند اما تنها صلاحیت یک درصد از آن‌ها تائید شده است. وی ادامه داد: این اسمش دموکراسی نیست. من فکر می‌کنم اگر مردم ایران آزاد بودند، شلوار جین می‌پوشیدند، به موسیقی غربی گوش می‌دادند و انتخاباتی آزاد داشتند!


نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این سخنان درباره برنامه هسته ای ایران هم صحبت کرد و مدعی شد ایران باید همه سازوکارهای هسته ای خود را از کار بیاندازد تا شاید تحریم‌ها لغو شود!


اما هیچکدام از این حرفهای تکراری و بی اهمیت نتانیاهو درباره سیاست هسته ای ایران به اندازه بی خبری اش از اوضاع فرهنگی اجتماعی کشور ما خبرساز نشد. باز هم موجی از تمسخر نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با پیش کشیدن بحث شلوار جین و موسیقی غربی سعی کرده بود به دروغ حکومت ایران را متحجر نشان دهد، به راه افتاد.


اما یکی از تاثیرگذارترین ژانرها در این باره پخش تصاویر شهدای ترور هسته ای مثل شهید داریوش رضایی نژاد بود با پوشش جین بود. کاربران برای این عکس‌ها خطاب به نتانیاهو نوشتند: « آن کسی که شلوار جین به پا می‌کرد را تو به شهادت رساندی»



وقتی جنگ‌طلبان، خیرخواه می‌شوند


روز گذشته نتانیاهو دوباره سعی کرد بی خبری اش درباره اوضاع ایران را به رخ جهانیان بکشاند. ویدئویی در فضای مجازی پخش شد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در حال خوردن یک لیوان آب نشان می‌داد. نتانیاهو بعد از آب خوردنبی مقدمه شروع به تاختن به جمهوری اسلامی می‌کند و می‌گوید: « امروز قصد دارم پیشنهاد بی سابقه ای به ایران بدهم، این پیشنهاد در حوزه آب است»


حالا مشخص نیست که چرا نتانیاهو به یکباره به فکر افتاده تا مشکل آب در ایران را حل کند اما او در این ویدئو اول همه مدعی می‌شود که حکومت استبدادی ایران آب را هم از مردم دریغ میکند! اما در ادامه از در دوستی وارد می‌شود و می‌گوید که چون اسرائیل هم مشکل کم آبی دارد ما فناوری پیشرفته ای برای حل این بحران داریم اما چون اسرائیلی‌ها اجازه ورود به ایران را ندارند پس یک سایت راه اندازی می‌کنیم تا اطلاعاتمان درباره تصفیه فاضلاب و... را در اختیار ایرانی‌ها قرار بدهیم!»


جدای از صحبت‌های کودکانه نخست وزیر رژِیم صهیونیستی بسیاری این ادعاها و صحبت از راه اندازی وب سایتی برای ارتباط ایرانی‌ها و مردم رژِم صهیونیستی را تلاش برای نفوذ افکار این رژیم بین جوانان ایرانی و طرح ادعای دوستی می‌دانند.


از آن طرف بسیاری دیگر از فعالان مجازی با انتشار آماری از وضعیت وحشتناک بحران آب در غزه خطاب به نتانیاهو گفتند اگر واقعا دلسوز است برای بحران آبی که خودش باعث آن در منطقه غزه بوده است، کاری انجام بدهد.


آمارها می‌گوید مردم غزه که تحت اشغال نیروهای صهیونیستی هستند، سالهاست طعم آب شیرین لوله کشی شده را نچشیده اند. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل( یونیسف) نیز اوایل سال ۲۰۱۷ هشدار داد که کودکان غزه با بحران آب سالم و بهداشت مواجهند.


منبع: مهر


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر