صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۴ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

سانسور ذلت‌بار خروش میلیونی ملت ایران در روز جهانی قدس در رسانه‌های عربی

رسانه‌های عرب‌زبان منطقه که آشکارا دست دوستی به سوی اسرائیل دراز کرده‌اند، در اقدامی ذلت‌بار تظاهرات روز جهانی قدس را نه تنها در ایران، بلکه در دیگر نقاط جهان پوشش ندادند تا اثبات کنند آن‌ها با ماهیت خیزش‌های مردمی و تظاهرات ضد صهیونیستی مشکل دارند.
کد خبر : 285496

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ راهپیمایی میلیونی مردم روزه‌دار کشورمان گرچه در رسانه‌های منطقه بازتاب فراوانی داشت و رسانه‌های وابسته به محور مقاومت همچون المیادین، النشره و الدیار به پخش مستقیم آن پرداختند، ولی پادشاهی‌های عرب منطقه که دم از دموکراسی می‌زنند و درواقع سرکوب کننده درخواست‌های ملت‌هایشان هستند، سکوت پیشه کردند و ترجیح دادند همچون گذشته از سانسور استفاده کنند.


کشورهایی همچون عربستان و بحرین که به نقض حقوق بشر، سرکوب تظاهرات مردمی و سلب تابعیت شهروندانشان در جهان شهره شده‌اند، روز جهانی قدس را که منشا خیزش‌های مردمی علیه سلطنت‌طلبان و یاری‌رس مظلومان نه تنها در فلسطین، که در دیگر نقاط جهان است، نادیده گرفتند و همچون سابق رویه ضد ایرانی در پیش گرفتند و در دشمنی آشکار با کشورمان، به انتشار اخباری ضد ایرانی دست زدند.


البته عناد با ایران مشکل اعراب نیست، آن‌ها با ماهیت خیزش‌های مردمی و تظاهرات ضد صهیونیستی مشکل دارند، چرا که همزمان با ایران، در مالزی، پاکستان، عراق، مصر، بخش عمده‌ای از کشورهایی اروپایی و آمریکایی تظاهرات ضد اسرائیل برگزار می‌شود و سعودی‌ها و اتباعشان که دیگر به‌طور آشکارا دست دوستی به سوی اسرائیل دراز کرده‌اند از پوشش چنین تحرکاتی ابا دارند.


باوجود این، ابعاد راهپیمایی روز جهانی قدس در جمهوری اسلامی ایران به اندازه‌ای بود که رسانه‌های منطقه را به پوشش و انتشار گزارش وادارد. به‌عنوان نمونه، خبرگزاری روسیاالیوم به پوشش تظاهرات مردم در روز جهانی قدس پرداخت و نوشت: «جمعیت زیادی از مردم و تهران و حدود 900 شهر و روستای دیگر در ایران با برگزاری تظاهرات، روز جهانی قدس را که همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود، گرامی‌داشتند.»


طبق این گزارش، مردم تهران و دیگر شهرهای ایران در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی همچون الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل با ملت مظلوم فلسطین ابراز همدردی کردند.




خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در گزارشی از تظاهرات مردم ایران در روز جهانی قدس نوشت: «شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس پلاکاردهایی در محکومیت اعمال جنایتکارانه نیروهای اشغالگر قدس و عملیات یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی ازجمله در قدس در دست داشتند.»


طبق این گزارش، راهپیمایی امسال با شعار «روز جهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و زوال قطعی رژیم صهیونیستی» برگزار شده است.


در این راهپیمایی مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران و دکتر عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران حضور داشتند.




انتهای پیام/

ارسال نظر