صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
یاد امام انقلاب؛ (4)

آزادیخواه: نسل جوان نیازمند بازشناسی سیره امام راحل است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با ورود به دهه چهارم انقلاب، قرائت‌های متشتت از عقاید امام باعث به وجود آمدن خلأهایی پیش روی آرمان‌های انقلاب شده که در برخی سرفصل‌ها این آرمان‌ها را در آستانه تحریف قرار داده‌است.
کد خبر : 284633

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اینکه با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی اندیشه امام خمینی(ره) چقدر در برنامه‌ها و حرکت‌ کشور جاری و ساری است، اظهارکرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر آرمان‌های امام تشکیل شد و تاکنون ادامه دارد. فقط با ورود به دهه چهارم انقلاب خلأهایی وجود داشته که به خاطر قرائت‌های متشتتی است که از عقاید امام داشته‌ایم و این قدری توانسته آرمان‌های انقلاب را در برخی سرفصل‌ها در آستانه تحریف قرار دهد.


نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه نسل چهارم انقلاب نیازمند بازشناسی رفتار و سیره امام خمینی (ره) است، تصریح کرد: باید بتوانیم امام امت را در یک نسخه امروزی به نسل چهارم انقلاب معرفی کنیم تا انقلابمان همواره با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب جلو برود.


این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: امروز روحیه استکبارستیزی که مطالبه جدی امام خمینی بود توسط برخی مسئولان دستخوش تحریف شده است. ما در مذاکرات هسته‌ای با همه اما و اگرهایی که داشت نتواستیم آنطور که باید منافع ملی را پیگیری کنیم و در نهایت هم خسران دیدیم.


وی گفت: بعد از خروج وقیحانه آمریکا از برجام، برخی چهره‌ها و جریان‌ها هنوز به تعهد اروپا اعتقاد دارند و این ساده لوحی است که علتش تخفیف و تعضیف روحیه استکبار ستیزی است که امام بر آن تاکید داشت.


آزادیخواه وحدت کلمه را کلید موفقیت و پیشرفت در مسیر امام و انقلاب عنوان کرد و بیان داشت: امام راحل بر وحدت کلمه میان جریان‌های سیاسی تأکید داشتند که امروز جای خلأ چنین روحیه‌ای در کشور دیده می‌شود و رئیس جمهور باید منادی وحدت باشد و برای پیوند میان سلایق گوناگون تلاش کند تا آن وحدت شکل بگیرد.


این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به دستگاه‌های فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: نسل جوان نیازمند آن است که رهبر کبیر انقلاب را به زبان خودش بشناسد؛ بنابراین دستگاه‌های فرهنگی نباید اجازه دهند امام خمینی از اذهان فراموش شود و سیره امام را با زبان و ابزار امروزی به نسل جدید معرفی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر