صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
مشاور معاون اول قوه قضاییه خبر داد؛

اختصاص یک کد به معتادان متجاهر بدون هویت

مشاور معاون اول قوه قضاییه از اختصاص یک کد به معتادان متجاهر بدون هویت خبر داد و گفت: این معتادان با دریافت کد تعیین هویت می شوند.
کد خبر : 284572

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، حسین ذبحی در ششمین نشست کمیته ملی کنترل و کاهش اعتیاد گفت: این کمیته یاور مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر است.


رئیس کمیته ملی کنترل و کاهش اعتیاد با بیان بحث هویت دار کردن معتادان متجاهر بدون هویت اظهار کرد: معتادانی در مراکز درمانی هستند که در حقیقت بدون هویت نیستند اما هویت خود را پنهان می‌کنند.


وی ادامه داد: بیشتر این افراد بدون هویت، چون از خانواده و جامعه طرد شده‌اند، مدارک خود را در اختیار ندارند و بسیاری از اینها هم هویت خود را کتمان می‌کنند. حتی گاهی مشاهده می‌شود برخی از این معتادان در مراکز درمان، مجرمان تحت پیگرد قضایی هستند و این مراکز را مأمنی برای پوشش خود می‌دانند.


ذبحی از اختصاص دادن یک کد به معتادان متجاهر بدون هویت خبر داد و گفت: این معتادان با دریافت کد تعیین هویت می‌شوند، چون مددکاران در مراکز ماده 16 نمی‌توانند از خدمات درمانی بیمه‌ای مناسب برای آنان استفاده کنند.


مشاور معاون اول قوه قضاییه، مطمئن‌ترین راه تعیین هویت را اسکن عنبیه چشم عنوان کرد و گفت: سیستم تبدیل انگشت و اسکن عنبیه هر دو می‌تواند در تعیین هویت استفاده شود اما عنبیه مطمئن ترین راه است.



انتهای پیام/

ارسال نظر