صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۱۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷

سکانس پایانی ستاره‌های پا به سن گذاشته

برخی بازیکنان در حالی در جام‌جهانی 2018 روسیه به میدان می‌روند که بعید است فرصت حضور دوباره در جام‌جهانی‌های بعدی را داشته باشند.
کد خبر : 283680

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ جام جهانی 2018 روسیه آخرین فرصت تلألو ستارگانی است که سن‌شان به آنها اجازه نمی‌دهد تا در جام جهانی 2022 قطر حضور داشته باشند. آنهایی که مسئولیت جذاب کردن فوتبال را در سال‌های اخیر برعهده شده‌اند. نگاهی به گذشته یاد بازی‌های ماندگار ستارگانی نظیر پله، مارادونا، لوتار ماتیوس، رونالدو، زین‌الدین‌زیدان، روبر باجو، روماریو، دیگو فورلان، اولیور کان و ... را در اذهان عمومی زنده می‌کند.


در پایان جام بیست و یکم بیشتر علاقه‌مندان آرزو خواهند کرد تا 4 سال بعد ستارگانی چون لیونل مسی و کریستیانو رونالدو از تیم ملی خداحافظی نکنند. این وضعیت برای ستارگان دیگر تیم‌های جام جهانی وجود دارد و در این گزارش قصد داریم به نفرات شایسته تیم‌ها که پا به سن گذاشته‌اند و فرصت حضور در دوره بعدی جام جهانی را از دست خواهند داد، بپردازیم. آنهایی که بود و نبودشان در سرنوشت تیم ملی کشورشان موثر است.


* از نگاه سایت‌های معتبر ورزشی دنیا 32 تیم حاضر در مسابقات هر کدام شانس ایستادن در جایگاهی را دارند که ما نفرات برجسته تیم‌ها را به ترتیب از شانس 32 به 1 بررسی خواهیم کرد.


32. عربستان


محمد السهلاوی: مهاجم 31 ساله النصر عربستان که بیشتر عمر فوتبال حرفه‌ای‌اش را در این تیم پشت‌سر گذاشته است، در تیم‌های ملی پایه عربستان هم حضور داشته و از سال 2010 در تیم ملی بزرگسالان بازی کرده است. سهلاوی به دلیل مصدومیت‌هایی که داشته نتوانسته حضور مستمری در تیم ملی داشته باشد ولی در انتخابی روسیه 16 گل برای سعودی‌ها زد تا در مجموع 38 بازی ملی‌اش 28 بار دروازه حریفان را فتح کرده باشد. او در آخرین جام جهانی اش قصد دارد بازی‌های ماندگاری را برای تیم کشورش انجام دهد.


31. پاناما


لوییز تیخادا: او در سن 36 سالگی قرار دارد و باید در اولین صعود تیم ملی کشورشبرای ماندگاری در اذهان عمومی نهایت استفاده را از فرصتی که دارد، ببرد. تیخادا در 104 بازی ملی 43 گل زده است و امیدوار است در فهرست گل‌های زده‌اش گلی در جام جهانی خم وجود داشته باشد.


30. استرالیا


مایل یدیناک: هافبک 34 ساله آستون ویلا کاپیتان کانگوروهاست. یدیناک با کوهی از تجربه که برخواسته از 75 بازی ملی است، امیدوار است بتواند با هم بازی هایش جامی ماندگار را رقم بزند و سپس از تیم ملی خداحافظی کند. البته که استرالیا تیم آماده دوره قبل نیست و به سختی مجوز حضور در این دوره از رقابت‌ها را گرفت. با این حال یدیناک تلاش می‌کند تا به خوبی تیمش را در زمین رهبری کند تا با رضایت از تیم ملی جدا شود.


29. تونس


ایمن المثلوثی: سنگربان کهنه‌کار عقاب‌های کارتاژ با 70 بازی ملی آخرین جام جهانی را پشت‌سر می گذارد.


28. ژاپن


شینجی کاگاوا: او در آستانه 30 سالگی تلاش خواهد کرد تا جامی موفق را پشت سر بگذارد. کاگاوا که سابقه بازی در دورتموند و منچستریونایتد را دارد، امیدوار است در روسیه گل‌های با ارزشی برای تیمش بزند.


27. ایران


مسعود شجاعی: کاپیتان یوزهای آسیا که 75 بازی ملی در کارنامه دارد در سومین حضورش در جام جهانی تلاش خواهد کرد تا یکی از عوامل صعود ایران به مرحله حذفی باشد و با خاطره‌ای خوش از این رقابت‌ها برود.


26. کره‌جنوبی


کی سونگ یئونگ: او که کاپیتان جنگجوهای تائه‌گوک است در آستانه 30 سالگی قصد دارد به عنوان کاپیتان کره‌ای‌ها بازی‌هایی انجام دهد که تیمش جزو تیم‌های موفق جام شود.


25. مراکش


نبیل دیرار: در 32 سالگی آن قدر تجربه دارد که بتواند به عنوان کاپیتان مغربی‌ها بازی‌هایی انجام دهد که تیمش بتواند از گروه دشواری که در آن قرار دارد، صعود کند. عبور از پرتغال یا اسپانیا بسیار دشوار است اما رخ دادن چنین اتفاقی جایگاه دیرار را در قلب تونسی‌ها مستحکم‌تر می کند.


24. روسیه


ایگور آکینفیف: دروازه‌بان 33 ساله روس‌ها با بازوبند کاپیتانی‌اش‌ به دنبال آن است تا پس از سال‌ها نام کشورش را در میان تیم‌های موفق جهان قرار دهد. او که آخرین فرصت حضور در جام جهانی را تجربه می کند قصد دارد با موفقیت جام را به پایان برساند.


23.نیحریه


جان اوبی میکل: هافبک 31 ساله‌ عقاب‌های سبز که چنیدن سال است در لیگ برتر انگلیس بازی می کند و در چلسی و لسترسیتی بازیکن موفقی بوده است، در سومین تجربه حضورش در جام جهانی به دنبال آن است که تیمش را با رساندن به مراحل پایانی سربلند کند.


22.ایسلند


آرون گونارسون: 80 بازی ملی در کارنامه دارد و در اولین صعود کشورش به جام جهانی می‌خواهد نهایت استفاده را ببرد تا پایانی خوش را را رقم بزند و در 30 سالگی وداعی زودهنگام با جام جهانی داشته باشد.


21. صربستان


برانیسلاو ایوانوویچ: بیش از 100 بازی ملی دارد و در 34 سالگی می‌تواند با تجربه بالایی که دارد به موفقیت صربستان کمک زیادی کند. ایوانوویچ دوست دارد با خوشحالی بازوبند کاپیتانی را به جایگزینش پس بدهد.


20. سوئیس


والون بهرامی: هافبک 33 ساله سوئیسی‌ها که سال‌ها در تیم‌های نامدار اروپایی بازی کرده قصد دارد در آخرین جام جهانی‌اش بهترین نتیجه را سوئیس به دست آورد.


19. پرو


پائولو گوئررو: مهاجم 34 ساله لا فرانخا در آخرین زورآزمایی‌اش در میان برترین بازیکنان جهان در اندیشه آن است تا موثرترین گل‌هایش را بزند.


18. کاستاریکا


برایان رویز: در 32 سالگلی و با بازوبند کاپیتانی تیوکس‌ها می‌خواهد همچون دور انتخابی اثربخش باشد. او دوست دارد آخرین حضور بهترین حضور باشد.


17. سنگال


مامه دیوف: او در 31 سالگی در خط حمله شیرهای ترانگا در کنار سادیو مانه می تواند خاطره‌ای به یادماندنی را در تاریخ فوتبال سنگال ثبت کند.


16. سوئد


آندریاس گرانکوئیست: مدافع با تجربه وایکینگ‌های زرد در 33 سالگلی بازوبند تیم ملی کشورش را روی بازو دارد و می خواهد همچون دور انتخابی که هلند و ایتالیا را حذف کردند، در روسیه هم نام‌های بزرگی را حذف کنند.


15. مکزیک


خاویر هرناندز: مهاجم زهردار آزتک‌ها در 30 سالگی به دنبال آن است تا با رساندن تیمش به جمع تیم‌های برتر جهان وداعی شیرین با جام جهانی داشته باشد.


14. مصر


عصام الحضری: مسن‌ترین بازیکن جام جهانی روسیه در آخرین حضورش قصد دارد تا بیش از آنچه از او انتظار می‌رود، موفق باشد. سنگربان فراعنه در 45 سالگی می‌تواند یکی از بازیکنان با ارزش مصر شود.


13. دانمارک


ویلیام کوئیست: دومین کاپیتان دینامیت دنیش با 33 سال سن قصد دارد نامی ماندگار را در میان هواداران کشورش ایجاد کند.


12. کرواسی


لوکا مودریچ: کاپیتان و هافبک 33 ساله واترنی که پس از درخشش در تاتنهام چند فصلی است بازیکن تاثیرگذار میانه زمین رئال مادرید است در آخرین حضورش در مهم‌ترین اتفاقات فوتبالی جهان به دنبال ان است تا بار دیگر با کروات‌‌ها به جمع 4 تیم برتر جهان صعود کند.


11. لهستان


لوکاس پیشتچک: هافبک 32 ساله عقاب‌های سفید با بیش از 65 بازی ملی در آخرین جام جهانی‌اش قصد دارد تا حضوری جذاب را برای کشورش که پس از چندین دوره غیبت به بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان بازگشته رقم بزند.


10. کلمبیا


رادامل فالکائو: مهاجم نام‌ آشنای تب زرد قصد دارد در آستانه 33 سالگی تیمش را به مرحله‌ای فراتر از 8 تیم برتر جهان برساند. فالکائو آماده است تا یکی از گلزنان موفق جام لقب بگیرد.


9. انگلیس


اشلی یانگ: بازیکن 33 ساله منچستریونایتد در میان بازیکنان جوان سه‌شیرها همه تلاش خود را خواهد کرد تا پایانی خوش را با تیم ملی کشورش رقم بزند.


8. بلژیک


وینسنت کمپانی: کاپیتان 32 ساله شیاطین سرخ در خط دفاعی هدفی جز قرار گرفتن در میان برترین تیم‌های جام را ندارد. کمپانی با استفاده از تجربه‌اش می‌خواهد تا تیم پرستاره بلژیک جامی فوق‌العاده را پشت‌سر بگذارد.


7. اروگوئه


فرناندو موسلرا: سنگربان 32 ساله چارئواس نزدیک به 100 بازی ملی دارد و قصد دارد تا با تیمش یکی از بهترین جام‌های جهانی‌اش را پشت‌سر بگذارد.


6. پرتغال


کریستیانو رونالدو: با بیش از 33 سال سن در اوج آمادگی قرار دارد. او از آن دست بازیکنانی است که مردم دنیا دوست ندارند با فوتبال خداحافظی کند. شاید این فوق ستاره بتواند تا جام جهانی بعد دوام بیاورد و باعث شادی علاقه مندانش شود.


5. فرانسه


اولیویه ژیرود: خروس‌ها آن قدر مهاجم دارند که او در سن 32 سالگی باید بداند که در آخرین جام جهانی اش قرار دارد. ژیرود که همواره گلزنی برجسته بوده است، یقین دارد که در تیمی آماده قرار دارد و می‌تواند در حضور پایانی‌اش قهرمانی جهان را تجربه کند.


4. آرژانتین


لیونل مسی: آماده‌ترین بازیکن آلبی سلسته در 31 سالگی به دنبال قهرمانی جهان است. اگرچه او این فرصت را دارد تا در جام جهانی بعدی حضور داشته باشد اما بسیاری روسیه را پایان نمایش مسی در جام جهانی می‌دانند.


3. برزیل


تیاگو سیلوا: مدافع با تجربه سلسائو در 34 سالگی قهرمانی جهان را در کارنامه‌اش کم دارد. برزیل پس از 2002 قهرمان جهان نشده و این آخرین مهلت سیلوا برای بالا بردن جام قهرمانی است.


2. اسپانیا


آندرس اینیستا: زننده گل قهرمانی لاروخا در جام جهانی 2010 در 2018 روسیه و در 34 سالگی به دنبال آن است تا در سومین جام جهانی اش دومین جام قهرمانی را بالای سر ببرد.


1. آلمان


ماریو گومز: او در 33 سالگی می‌داند که شاید فرصت چندانی برای درخشش در جمع مانشافت‌ها را ندارد، با این حال امیدوار است تا همچون 2014 جام قهرمانی را با دیگر بازیکنان به کشورش ببرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر