صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۶ - ۲۴ تير ۱۳۹۴

طرح مصون‌سازی از اعتیاد در برخی مهدهای کودک اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح مصون سازی از اعتیاد در برخی مهدهای کودک خبر داد و گفت: این طرح که اکنون نیز در حال اجراست در راستای آموزش و پیشگیری اولیه از اعتیاد با مهارت «نه گفتن» انجام می شود.
کد خبر : 28322

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، آرزو ذکایی‌فر افزود: در این طرح به کودکان در رده سنی مختلف به طور غیرمستقیم و در قالب نمایش، قصه، شعر متناسب با شرایط سنی، آموزش مهارت «نه گفتن» در برابر اعتیاد و سایر موارد که جزو ناهنجاری‌های اجتماعی است، داده می‌شود.


وی با بیان اینکه مهارت‌های ارتباطی از جمله «نه گفتن» یکی از ابزارهای موثر برای حفظ سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و مقابله با اعتیاد شناخته می‌شود، ادامه داد: بسیاری از نوجوانان به این دلیل دچار آسیب‌هایی مثل اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و روان گردان‌ها می‌شوند که توانایی رفتار قاطع یا قدرت «نه گفتن» را ندارند.


مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی تصریح کرد: به همین دلیل فراگیری مهارت‌های ارتباطی بسیار ضروریست و باید از همان دوران کودکی، فرد رفتاری جرات‌مندانه داشته باشد تا در رویارویی با مواد مخدر آسیب نبیند.


ذکایی‌فر با بیان اینکه آموزش رفتار قاطع یا مهارت «نه گفتن» از آموزش‌های ضروری دوران کودکی است، اظهار داشت: تجربه نشان داده اکثر کسانی که به مواد مخدر و روان گردان‌ها و سایر آسیب‌های اجتماعی دچار شده‌اند، از سنین نوجوانی و در اثر ارتباطات صمیمی با همسالان دراین وادی پا گذاشته‌اند.


وی با بیان اینکه مسئولان در سیاست‌گذاری و اجرایی باید بهای بیشتر به بحث آموزش در برابر اعتیاد دهند، گفت: همچنین در قانون‌گذاری نیز باید قوانینی وضع شود تا کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان‌ها را شاهد باشیم.


مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی افزود: در تخصیص‌ها بودجه‌ها نیز اولویت در پیشگیری است اما نباید از درمان غافل شد، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر توجه اساسی مسئولان را به برنامه‌ریزی‌ها در جهت آموزش از دوران کودکی می‌طلبد.


ذکایی‌فر درباره نقش مردم در مقابله با اعتیاد نیز گفت: همواره در کارهایی که مردم حضور فعال داشته‌اند، موفقیت نیز حاصل شده، مشارکت آنان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با هدف مبارزه با مواد مخدر می‌تواند ما را در اهداف خود که همان کاهش عرضه و تقاضای مواد مخدر از سوی نوجوانان و جوانان است، کمک کند.


وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد برای تحقق رویکرد مقابله با اعتیاد از ظرفیت عظیم مردم استفاده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر