۵ تکنولوژی پیشرو که دنیای حملو نقل را تکان میدهد
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، در این گزارش به معرفی پنج تکنولوژی میپردازیم که میتواند دنیا را متحول کند. این تحول، انتخاب وسایل حملونقل برای رسیدن شما به مقصدتان را تغییر میدهد.
خودروهای پرنده
شرکتهایی مثل اوبر،هایپر لوپ وان زمان، منابع عمدهای برای ساختن یک کانسپت یا تصویر کلی از حملونقل خلاقانه که به واقعیت نزدیک باشد ارائه دادند.
با خودروهای پرنده، ممکن است هرگز مجبور نباشیم مدت طولانی در ترافیک بمانیم. شرکتهای بزرگی مثل اوبر، بوئینگ و ایرباس فعالانه در حال توسعه تکنولوژی هوا برد هستند. به همین دیل استارتاپهای سیلکون ولی، مثل جابی اویشن، زی آئرو، و کیتیهاوک این زمینه شروع به کار کردند.
سواریها در برنامه اوبر رزرو میشوند
اگرچه این خودروها مثل هلیکوپترهای شکوهمند به نظر میرسند، اوبر معتقد است که این نوع حملونقل امنتر و ارزانتر از چیزهایی است که اکنون در دسترس است.
سم کورس، یک تحلیلگر سرمایه گذار ARK که در مورد خودروهای پرندهی مطالعه کرده است، میگوید: «اگر شما یک نرمافزاری داشته باشید برای یک پرواز پنج دقیقهای که شما را از تمامی تونلهایی که به خارج از شهر نیویورک میروند، ببرد، این یک فرصت بسیار بزرگی است».
هایپرلوپ
زندگی در لس آنجلس آفتابی و مسافرت روزانه (رفتوآمد هر روزه) برای کار به سانفرانسیسکو؟
اگر هایپرلوپ ایلان ماسک تبدیل به یک واقعیت شود این موضوع بسیار جذابتر خواهد بود. آنچه که اکنون اتفاق افتاده این است که یک پرواز ۵۵ دقیقهای و تمامی مشکات امنیتی که دارد میتواند ۳۰ دقیقهای از یک ایستگاه قطار عبور کند.
هایپرلوپ در یک سیتم خلا عمل میکند. مسافران در پوستههای محافظی بزرگ سوار میشوند که بیش از ۶۰۰ مایل پرواز میکنند؛ بیش از دو برابر سریعتر از قطارهای امروزی.
تا کنون این شرکت ۵۰۰ متر مسیر را به عنوان تست در بالای زمین در نوادا ساخته است. اما چالشها همچنان ادامه دارد. برای شروع، ساختن یک لوله خلا بیش از صدها مایل از زمین میتواند میلیاردها دلار هزینه داشته باشد. علاوه بر این هایپرلوپ باید روی یک خط مستقیم پرواز کند بنابراین مسافران حالشان بد نمیشود. چاشهای دیگر شامل این است که به زمین دسترسی داشته باشند و قانون آن تصویب شود. بررسیهای محیط میتواند سالها طول بکشد.
سیسیتمهای متروی آینده
یکی دیگر از چشم اندازهای ایلان ماسک که بسیار به واقعی شدن نزدیک است: لوپ، یک محل زیاد، پروژهی شبیه به مترو از شرکت بورینگ. ساختوساز مترو در ایالات متحده به علت هزینههای بالای ساخت و تعمیر کاهش یافته است اما ساخت کانسپت آینده لوپ در لس آنجلس پیشرفت داشته است. این شرکت اولین خط، یک تونل در شهر که مردم را در اتومبیلهای خود یا در پوستههای محافظتی عابر پیاده که سرعتی بالای ۱۵۰ مایل دارند، را تقریبا تمام کرده است.
سیستمهای با سرعت بالا این اجازه را به مردم میدهد که ترافیک را دور بزنند و سریعتر از شهر دور شوند. این شرکت همچنین اعلام کرد که قصد دارد بخشی از شبکههای لوپ را که شهرهایی مثل بالتیمور و واشنگتن دی سی را به هم نزدیکتر میکند، بسازد.
با این حال کارشناسان هشدار میدهند تونلها نیز میتوانند از بین بروند (پر شوند). در تئوری بیشتر مردم میتوانند ماشینهایشان و فشردگی ترافیک را در نقاط وروردی تونلها متمایل کنند. ماسک اخیرا گفته است که در ماههای آینده مسابقات آزاد را روی لوپ ارائه خواهد کرد.
تاکسی در صبح، فروشگاه پاپ آپ در شب
رد پای ماشین آینده شما میتواند شبیه یک سوسمار کوچک باشد. کانسپت تویوتا پالت وسیله نقلیهای که میتواند از یه وسیله نقلیه کوچک به یک فروشگاه موبایل که کالا میفروشد یا کامیون حملونقل – بستهبندی تبدیل شود. این به این معنی است که سواریی که شمارا صبح به محل کارتان میرساند، میتواند پیتزای شما را برای شام هم تحویل دهد.
داخل آن تغییر میکند و تقریبا تشخیص همان خودرو غیرممکن خواهد بود. در ضمن صفحه نمایش LCD در خارج از اتومبیل میتواند مارکهای مختلف را نشان دهد.
تویوتا در بازنویسی طرح وسای نقلیه تنها نیست. ماسک قبلا طرحی ارائه داد که در آن راهروی مرکزی اتوبوس حذف شود و صندلیها اضافه شوند. شرکتهای دیگر مانند «Via» و «Chariot» مسیرهای شخصی را که توسط دادههای کاربران تعیین میشود، ارائه میدهند.
اتومبیلهای بدون راننده
پیشرفتهای عمده در محاسبات قدرت کامپیوتر و نرم افزار ماشینهای بدون راننده که حالا دیگر خیال نیست را ساخته است. الگوریتمهای دید در کامپیوتر در ماشینها میتواند اشیا، مانند عابر پیاده، چراغهای توقف و یا علامتهای راههای باریک را با دقت قابل توجهی شناسیی کند. دوربینها و رادارها میتوانند اطلاعات را جمع آوری کنند، که ماشینهای «کاتینگ ادج» میتوانند به برنامه ریزی مسیرهای امنی که به مقصد میروند کمک میکنند.
اخیرا «Drive ai»، یک استارتاپ سیلیکون ولی، مبتنی بر ساخت نرم افزار ماشینهای بدون راننده، گفته است که پیشنهاد سواریهای مجانی را به مسافران در فریسکو، تگزاس، بین ادارهها و مغازههای خرده فروشی ارائه خواهد داد.
اما موانع زیادی وجودد دارد. بسیاری از آمریکاییها از سوار شدن در خودروهای بدون راننده میترسند. در ماه مارس، یک ماشین بدون رانندهی اوبر تصادف کرد و یک عابر پیاده را کشت، همین موضوع شک و تردید درباره استفاده از این صنعت را بالا برد.
چون مشخص نیست که این نوع حملونقل موفقیتآمیز خواهد بود یا نه، روی رفتوآمدتان به همین شکل حساب نکنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتهای پیام/