صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
علیرضا بدیع مطرح کرد؛

پشت‌پرده سفارش تیتراژهای تلویزیونی/ موقعیت‌ها خرید و فروش می‌شوند

یک ترانه‌سرا از ماجرای رابطه بین تهیه کنندگان برخی آثار تلویزیونی و خوانندگان خبر می‌دهد که باعث می‌شود تیتراژ سریال‌ها و مجموعه‌ها به ویژه آثار مناسبتی خرید و فروش شود.
کد خبر : 282524

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، علیرضا بدیع شاعر و ترانه‌سرا درباره کیفیت ترانه‌های تیتراژ سریال‌های تلویزیونی در ایام مناسبتی به ویژه ماه مبارک رمضان توضیح داد: درباره تیتراژ سریال‌های ماه رمضان امسال فعلا نمی توان نظر مشخصی داد زیرا باید منتظر ماند و دید که این آثار تا چه حد در ذهن مردم رسوب کرده و در یادشان باقی می‌ماند، اما اگر بخواهیم درباره کلیت تیتراژهای تولید شده در سیما نظر بدهم باید به این مطلب اشاره کنم که در این چارچوب هم کارهای خوب و هم کارهای نازل تولید می‌شود که در هر دو موارد مارکتینگ موسیقی مورد توجه است.


وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر به دلیل روابط برخی از تهیه کننده‌های سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی با جامعه موسیقی شاهد فروش تیتراژها هستیم یعنی تهیه کننده برای تامین بخشی از هزینه‌های خود اقدام به فروش تیتراژ می‌کند که خریدار نیز در اغلب موارد برخی خواننده‌ها هستند. خواننده ای که دست به چنین اقدامی می‌زند وقتی می‌بیند با خریداری یک تیتراژ به اندازه پخش چندین تک آهنگ در فضای مجازی مشهور می‌شود از موضوع استقبال می‌کند.


ترانه سرای قطعه «ماه و ماهی» با صدای حجت اشرف زاده تصریح کرد: وقتی به تیتراژهای اوایل دهه ۸۰ نگاه می‌کنیم می‌بینیم که اغلب آنها توسط بهترین خوانندگان و ترانه سرایان تهیه می‌شدند و شاخص اصلی انتخاب آثار مسایل فنی بود و همین امر باعث ماندگاری آنها شد.


بدیع درباره کاهش کیفیت ترانه‌ها، ملودی‌ها و انتخاب خوانندگان تیتراژهای تلویزیونی بیان کرد: چندین سال پیش این موضوع مطرح شد که سازمان صدا و سیما با موسیقی پاپ مخالف است ولی حالا می‌بینیم که عرصه بیشتر در اختیار اینگونه آثار است. متاسفانه افراط و تفریط کار را به جایی رسانده که شاهد شرایط نابسمان و مدیریت نشده ای در جریان تیتراژها هستیم.


این شاعر و ترانه سرا با اشاره به اینکه باید به سلیقه و نیاز مردم هم احترام گذاشت، گفت: مردم خواستار شنیدن موسیقی پاپ هستند ولی باید آثاری باکیفیت در اختیار آنها قرار داد نه اینکه ترانه‌ها و آثار ضعیف در رسانه ملی پخش شود.


وی در پایان تاکید کرد: من معتقدم برای بهبود و استانداردسازی تیتراژ سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی باید مرجعی وجود داشته باشد که بتواند معرف و انتخابگر موسیقی خوب در رسانه ملی به حساب آید. البته ما مجموعه ای چون مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما را داریم اما به نظر می‌آید تهیه کنندگان آنچنان به این مرکز و آثار تولید شده آن توجهی نمی کنند.


منبع: مهر


انتهای پیام/

ارسال نظر