صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

کمپانی «ایلان ماسک» ابرآجر می‌سازد

کمپانی «بورینگ» ایلان ماسک به‌زودی ابرآجرهای غول‌آسایی تولید می‌کند که اجازه می‌دهد اهرام مصر را در حیاط پشتی خانه‌تان بازسازی کنید.
کد خبر : 281416

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از DailyMail، به گفته ایلان ماسک، کمپانی بورینگ شعله‌افکن را طی دو هفته به دست مشتریان می‌رساند؛ همچنین این کمپانی به‌زودی ابرآجرهای غول‌پیکری می‌سازد که به کاربر اجازه می‌دهد اهرام مصر و دیگر عجایب دنیا را در حیاط خانه‌شان بازسازی کنند.


ایلان ماسک طی رویداد پنجشنبه شب کمپانی بورینگ اعلام کرد که ارسال شعله‌افکن‌های 500 دلاری تا دو هفته آینده آغاز خواهد شد. این میلیاردر حوزه تکنولوژی که پیش از این کلاه‌های مارک‌‌دار را عرضه کرده بود، از محصول جدیدی به نام «سوپر بریکس» یا ابرآجر پرده برداشت. ابرآجر از موادی ساخته می‌شود که در حفاری تونل‌ها به دست آمده است. ماسک امیدوار است که این ابرآجرها در آینده برای ساخت خانه مورد استفاده قرار گیرد.


مدیر اجرایی اسپیس ایکس اخیرا نیز اعلام کرده بود که کمپانی بورینگ شکلات و آبنبات تولید خواهد کرد. ماسک در این رویداد گفت که کمپانی بورینگ پس از مواجهه با چالش‌هایی در ارسال، از ون‌های خود برای تحویل 20 هزار شعله‌افکن فروخته شده استفاده می‌کند.


ماسک گفت: «اداره پست دوست ندارد وسایل حاوی پروپان را حمل یا ارسال کند».


پروپان یکی از ترکیبات هیدروکربنی است که سه اتم کربن دارد. پروپان به صورت عادی در حالت گازی است و تحت فشار و برودت، برای حمل ساده‌تر به حالت مایع در می‌آید. گاز پروپان معمولا از محصولات چاه‌های نفت است.


وی ادامه داد: «اما ما راهی برای حل این مشکل پیدا کرده‌ایم. قرار است شعله‌افکن‌ها با ون‌های کمپانی بورینگ به صورت پست سفارشی برای مشتریان فرستاده شوند».


ماسک افزود: «قرار است تعدادی ون بخریم و تعدادی نیرو استخدام کنیم تا شعله‌افکن‌ها را به مشتریان برسانیم. ارسال این محصول تا دو هفته دیگر شروع خواهد شد».


ماه دسامبر گذشته پس از به فروش رفتن 50 هزار کلاه کمپانی بورینگ، ماسک اعلام کرد که ایمن‌ترین شعله‌افکن جهان را خواهد ساخت. در ابتدا بیشتر مردم فکر می‌کردند که ماسک به شوخی این حرف را زده است.


اما ماسک در توئیتی اعلام کرد: «می‌دانم که شعله‌‌افکن عجیب و غریب است اما بچه‌ها واقعا دوستش دارند».


تنها چند ساعت پس از در دسترس قرار گرفتن شعله‌افکن‌ها، هزاران درخواست برای خرید آن ثبت شد.


به طور کلی کمپانی حفر تونل ایلان ماسک 20 هزار شعله‌افکن ساخت و در این پروسه 7/5 میلیون دلار درآمدزایی کرد.


حتی برخی از مشتریان برای خرید این شعله‌افکن زامبی‌کش از ای‌بی هزاران دلار هزینه کردند. قیمت اصلی این شعله‌‌افکن 500 دلار است اما برخی از شعله‌افکن‌های جدید تا 20 هزار دلار نیز قیمت‌گذاری شده‌اند.


مترجم: هانا حیدری



انتهای پیام/

ارسال نظر