صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت:

نمایندگان مجلس به فکر راه برون‌رفت از فشار تحریم‌ها باشند

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت، تصویب لوایح سه گانه FATF را موجب فشار اقتصادی بیشتر بر کشور و به سود دشمنان ایران عنوان کرد.
کد خبر : 281374

مجتبی بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره تصویب لوایح سه گانه FATF که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها تاکید کرده و فرمودند: اتاق جنگ ما الان خزانه‌داری آمریکاست و تحریم‌ها معطوف به مسائل اقتصادی است. زمانی بود که تحریم‌های اقتصادی، حاکمیت را بیشتر در برمی‌گرفت و قصد تحمیل فشار بر راس حاکمیت و دولت ایران را داشتند اما امروز با توجه به تحریم‌هایی که صورت گرفته است، قصد دارند فشار را بر مردم وارد و به اصطلاح سفره مردم را کوچک کنند.


وی افزود: غربی‌ها و در راس آن‌ها امریکا به قول خودشان قصد دارند با فشار های اقتصادی استخوان‌های مقاومت مردم را خرد کنند.


دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اینکه با تصویب این لوایح اطلاعات مالی ایران در اختیار کشور‌های دیگر قرار می‌گیرد گفت: یکی از اهداف اصلی لوایحی که در مجلس مطرح شده است نیز در راستای همین فشار اقتصادی به محور مقاومت و ایجاد رانت اطلاعاتی برای دشمن درجه یک منطقه است. یعنی عربستانی که عامل ناآرامی منطقه است می‌تواند از اطلاعات مالی محور مقاومت استفاده کند.


بختیاری با بیان اینکه برای اینکه بخواهیم از فشار اقتصادی خارج شویم، نباید چشم به خارج از کشور داشته باشیم تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره فرموده‌اند سایه تحریم به این زودی ها نمی‌رود مگر با اقتصاد مقاومتی. نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای اینکه بخواهند وضعیت اقتصاد را با توسل به بیگانگان بهبود ببخشند به ظرفیت‌های کشور و جوانان خودمان نظر کنند.


دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بیش از پنج، شش سال است که شعار اقتصاد مقاومتی می‌دهد و امسال را مخصوصا حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده است تا همه توجهات را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی به داخل معطوف می‌کنند که متاسفانه برخی از مسئولین هنوز اهمیت این موضوع را به درستی درک نکرده‌اند.


بختیاری گفت: اگر از موضوع FATF نیز عبور کنیم باز هم با تحریم‌های دیگری مانند کاتسا روبرور هستیم که همچون ویروسی کشور را در برمی‌گیرد. نمایندگان مجلس باید فکری برای زیرساخت‌های کشور برای تقابل با تحریم‌ها باشند،‌ دشمن هر روز تحریم‌ها را بیشتر می‌کند و ما در داخل هیچ زیرساختی برای برون رفت از این نوع تحریم‌ها نداریم.


وی در پایان گفت: جنبش دانشجویی اجازه نمی‌دهد این طرح‌ها تصویب شود و نمایندگی که به این لوایح رای می‌دهند باید به پاسخگوی ملت و جنبش دانشجویی باشند؛ اگر برای رای خود دلیل و برهانی دارند ما استقبال می‌کنیم، درهای دانشگاه‌ها باز است تا استدلال آقایان شنیده شود. باید به جامعه نخبگان دانشگاهی پاسخ داده شود و همچنین اذهان عمومی روشن شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: قرارداد FATF
ارسال نظر