برگزاری دهمین دوره آزمون صلاحیت بالینی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، شبنم موثقی رئیس دانشکده پزشکی این دانشگاه با تشریح اهداف و نحوه برگزاری آزمون ارزشیابی صلاحیت بالینی گفت: «از سال ۹۴ تاکنون هیأت ممتحنه و ارزشیابی پزشکی عمومی وزارت بهداشت با هدف سنجش مهارتهای بالینی کسب شده از سوی دانشجویان پزشکی در طول دوره تحصیلی با توجه به اهمیت آموزش پزشکی، تصمیم به برگزاری یک آزمون در پایان دوره پزشکی عمومی گرفته است و همه دانشجویان رشتههای پزشکی برای ورود به عرصه بهداشت و سلامت جامعه با یک معیار ارزشیابی و با یک مقیاس یکسان مورد سنجش قرار میگیرند.»
وی با بیان اینکه آزمون آسکی یک آزمون ارزیابی صلاحیت بالینی است که بصورت عینی در ایستگاههای مختلفی که سازماندهی شده، انجام میشود، افزود: «در آزمون ارزیابی صلاحیتهای بالینی سال ۹7 نیز که برای دهمین دوره متوالی همزمان با سایر دانشگاههای علوم پزشکی در واحد پزشکی تهران برگزار شد، محمدصاحب الزمانی بعنوان ناظر و نماینده حوزه معاونت علوم پزشکی همچون دورههای قبلی به منظور کنترل کیفیت و نظارت بر روند برگزاری آزمون حضور داشته و با هماهنگی مسئولان ارشد حوزه معاونت آموزشی و به منظور دقت و نظارت مطلوبتر از همه مراحل آزمون فیلمبرداری شده است.»
وی خاطرنشان کرد: «به منظور ایجاد نظم و آرامش بیشتر برای کاهش استرس دانشجویان علاوه بر حفظ قرنطینه و امنیت شرایط فیزیکی توسط همکاران تلاشگر اداره کل حراست دانشگاه سه ایستگاه استراحت به ۱۲ ایستگاه مسئول بر اساس دستورالعمل های اجرایی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی افزوده شده است.»
موثقی از استادان و همه دست اندرکاران اجرایی در آزمون صلاحیت بالینی سال ۹7 در این دانشگاه تشکر کرد.
این مسئول با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی از مهر سال ۹۵ موفق به راهاندازی و جذب نخستین گروه دانشجویان در مقطع رزیدنتی شده است، اظهار کرد: «در دهمین دوره نیز آزمون صلاحیت بالینی از همکاری علمی 5 نفر از دستیاران رشته داخلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بهرهمند بودیم.»
محمدصاحب الزمانی ناظر و نماینده حوزه معاونت علوم پزشکی نیز درباره میزان موفقیت دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون ارزشیابی صلاحیت بالینی در مقایسه با سایر دانشجویان دانشگاههای دولتی گفت: «دانشگاههای علوم پزشکی آزاد اسلامی بعلت برخورداری از کادر پزشکان و استادان حاذق و توانمند و نیز شایستگی و توانمندی دانشجویان مستعد خود در پزشکی عمومی جایگاه مناسبی را در بین مراکز آموزش عالی کشور به خود اختصاص داده است.»
وی ادامه داد: «افتخارآفرینی دانشجویان این دانشگاه در اکثر آزمونهای جامع علوم پایه، پیشکارورزی و آزمون دستیاری دوره تخصص پزشکی به اثبات رسیده است و به این ترتیب تنها تفاوت معنیدار بین دانشجویان در میزان تعهد علمی، اراده و تلاش آنان است.»
انتهای پیام/