صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

سکانس دوم نبرد شفر و قلعه‌نویی در آسیا/ تفکر دفاعی ذوب‌آهن در برابرتدابیر هجومی استقلال

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب در حالی برگزار می‌شود که تیم فوتبال استقلال برای صعود به مرحله بعدی چاره‌ای جز شکست حریف هموطنش ندارد.
کد خبر : 280285

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ دور برگشت جدال تمام ایرانی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز از ساعت 20:45 در ورزشگاه آزادی میان تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن برگزار می‌شود. امروز 3 بازی دیگر نیز در این چارچوب در شرق و غرب قاره کهن انجام خواهد شد اما برای ایرانی‌ها مصاف نمایندگان تهران و اصفهان از اهمیت فراوانی برخوردار است.


بازی رفت دو تیم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با یک گل به سود تیم میزبان به پایان رسید. حالا ذوب‌آهن به تهران آمده است تا بتواند با حفظ پیروزی دور رفت به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کند.


ذوب‌‌آهن


امیر قلعه‌نویی در بازی امروز نمی‌تواند از محمد نژادمهدی به دلیل محرومیت و اکبر ایمانی به واسطه مصدومیت استفاده کند اما سایر بازیکنان وی آماده بازی هستند. در بازی رفت مرتضی تبریزی شرایط همیشگی را نداشت و در اواسط نیمه دوم تعویض شد. حالا که او پس از اعلام فهرست 35 نفره تیم ملی برای جام جهانی 2018 روسیه جایی ندارد به طور حتم با انگیزه همیشگی به میدان نمی‌رود. قلعه‌نویی هم در مصاحبه‌هایی که انجام داده با اشاره به اینکه 7 بازیکن استقلال به تیم ملی دعوت شده‌اند و این موضوع روی روحیه ما و حریف اثر می‌گذارد اعتراض خود را به دعوت تنها یک بازیکن از تیمش نشان داده است؛ تیمی که نایب قهرمان لیگ برتر شده و این امید را دارد که به جمع 8 تیم برتر آسیا صعود کند. غیبت نژادمهدی که زمانی از سوی کی‌روش به تیم ملی دعوت می‌شد احتمال دارد سازمان دفاعی ذوب‌آهن را با مشکل مواجه کند و بازیکنان استقلال را به هدف‌شان برساند. اگر قلعه‌نویی بتواند از لحاظ روحی بازیکنانش را به ویژه آنهایی که دوست داشتند در فهرست تیم ملی جایی داشته باشند را از لحاظ روانی و انگیزشی آماده مسابقه کند، احتمال صعود تیمش به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را به شدت افزایش می‌دهد.


استقلال


در سمت مقابل استقلال که با پشتوانه هوادارانش خود را آماده کرده تا شکست دور رفت را جبران و به جمع 8 تیم برتر آسیا صعود کند، برای صعود نیاز به پیروزی با اختلاف 2 گل دارد. البته بنابر قوانین AFC اگر نتیجه بازی یک بر صفر شود و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود، نتیجه 30 دقیقه جداگانه محاسبه می‌شود. وینفرد شفر در بازی امروز نمی تواند از داریوش شجاعیان، محسن کریمی و لئوناردو پادوانی استفاده کند و احتمال بازی کردن امید ابراهیمی، بهنام برزای و مهدی قائدی هم ضعیف است. اگر چه پزشکان استقلال حداکثر تلاش خود را کرده‌اند تا ابراهیمی را به بازی امروز برسانند. با این حال بازگشت تیام به ترکیب استقلال خبر خوشحال کننده‌ای برای سرمربی آلمانی استقلال خواهد بود. آمار گلزنی فوق‌العاده این مهاجم آفریقایی امیدها را برای فتح دروازه ذوب آهن افزایش داده است. مهاجمی که در بازی رفت جای خالی او به شدت حس شد.


شفر در دو رویارویی که برابر قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر داشته با شکست مواجه شده و قصد دارد تا امروز به ناکامی برابر قلعه‌نویی پایان دهد. او که در کنفرانس خبری پیش از مسابقه اعلام کرده از زمان حضورش در استقلال این تیم میانگین 2.16 امتیاز به دست آورده است برای آنکه رکوردش را ترقی دهد باید برنده شود. بدون تردید سرمربی آلمانی آبی‌پوشان که مدعی است زمانی در کارلسروهه آلمان با شرایط مشابه دیدار با ذوب‌آهن مواجه بوده، برای آنکه مراتب صعود تیمش را هموار کند باید بداند که تیمش در غیاب چهره‌های سرشناس هم باید بردی به دست آورد که صعودش به دور نهایی را حتمی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر